۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85174804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش حجم تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار هدف گذاری شده است

زنجان – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با بیان اینکه حجم تجارت ایران با ترکیه حدود ۱۲ میلیارد دلار است، گفت: افزایش حجم این مراودات به ۳۰ میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسن حبیب الله زاده روز چهارشنبه در نشست با فعالان بخش خصوصی استان زنجان افزود: این هدف گذاری شعاری نیست بلکه ظرفیت تحقق آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ترکیه پس از چین و امارات شریک سوم تجاری ایران است، اظهار کرد: ترکیه از جهات مختلف به ویژه در حوزه ترانزیت برای ما اهمیت دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به اهمیت و نقش بخش خصوصی در تقویت مناسبات تجاری بین ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: اگر قرار است اتفاقی در حوزه توسعه تجارت خارجی رخ دهد این موضوع به طور حتم از طریق بخش خصوصی و با تکیه بر ظرفیت این بخش محقق می شود.

حبیب الله زاده با بیان اینکه حدود یک میلیون ایرانی در ترکیه هستند و یا به این کشور تردد دارند، اظهار کرد: چند هزار شرکت توسط ایرانی ها در ترکیه به ثبت رسیده است که از این ظرفیت ها می توان در توسعه روابط تجاری نیز بهره گرفت.

سرانه صادرات زنجان به ترکیه با استان آذربایجان شرقی برابری می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۵ درصد صادرات این استان به ترکیه است، گفت: سرانه صادرات زنجان به ترکیه با استان آذربایجان شرقی برابری می کند در حالی که حجم اقتصاد این استان چند برابر زنجان است.

حسین محمدی به برنامه ها و اقدامات جهت توسعه سرمایه گذاری ها در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: مقدمات ایجاد ۲ شهرک صنعتی تخصصی ویژه چینی ها و ترک ها در استان زنجان انجام شده است و امیدواریم به نتیجه برسد.

ترکیه شریک اول تجاری زنجان است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه ترکیه شریک اول تجاری زنجان است، گفت: ترکیه برای استان زنجان مهم است چون بیشترین حجم صادرات و واردات زنجان با این کشور انجام می شود.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه استان زنجان در زمینه صنعت روی، برق و الکترونیک، نساجی و مس از تولید کنندگان شاخص کشور است، افزود: ظرفیت توسعه تجارت خارجی در این زمینه ها و همچنین در سایر حوزه های تولیدی در استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha