رفع مشکل آنتن‌دهی روستاهای برزج و تنگل بیرجند در دست اقدام است

بیرجند - ایرنا - رفع مشکل آنتن‌دهی از درخواست‌های اهالی روستاهای برزج و تنگل بیرجند است که به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در دست اجراست.

یکی از اهالی روستای برزج شهرستان بیرجند در تماس تلفنی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خواستار پیگیری مشکل آنتن‌دهی و اینترنت تلفن همراه در این روستا شد.

محسن برزجی با اشاره به جمعیت ۶۰ خانواری این روستا گفت: در چند سال اخیر بازگشت جمعیت به روستا را به صورت دائم و فصلی داشته‌ایم و اهالی روستا خواستار ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی هستند.

خبرنگار ایرنا هم پیگیری این مطالبه مردمی را از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی شد.

مصطفی بهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتصال روستاهای برزج و تنگل به شبکه ملی اطلاعات در دست اجراست.

وی گفت: برای آنتن‌دهی تلفن همراه و اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت، یک سایت ایرانسلی با اعتبار چهار میلیارد تومان در حال احداث است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: به دلیل صعب العبور بودن مکان ایجاد سایت تلفن همراه، روند اجرا تا حدودی زمان‌بر است اما تلاش می‌کنیم تا قبل از دهه فجر امسال مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت این روستاها رفع شود.

وی افزود: اعتبار اجرای سایت از محل اعتبارات داخلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده و تلاش ما این است که این طرح در صورت تامین برق در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و دغدغه چندین ساله اهالی روستاها رفع شود.

دسترسی مردم در مناطق روستایی و محروم به شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشته است و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

طبق آخرین آمار در خراسان جنوبی هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه وجود دارد که ۹۱۸ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در اولویت است البته روستاهای مجاور نیز از نصب و ارتقای سایت‌های ارتباطی بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha