پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام خراسان جنوبی سرعت می‌گیرد

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی از سه اقدام مهم برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان و تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های فرهنگی استان از دستور کارهای این نشست بود که روز چهارشنبه در دفتر استاندار برگزار و به نتایج خوبی منجر شد.

قول مساعد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تسریع در روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله خانه فرهنگ و تالار علامه فرزان بیرجند در مجاورت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر پروژه‌های عمرانی استان از نتایج این رایزنی‌ها بود.

سید محمود اسلامی درخصوص پیگیری‌های ویژه به منظور تامین اعتبار و احیای پروژه نیمه‌تمام تالار مرکزی شهر بیرجند که در حال حاضر حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز قول مساعد داد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به مشکلات و چالش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پروژه‌های نیمه‌تمام این مجموعه، خواستار ویژه دیدن خراسان جنوبی در تخصیص اعتبارات فرهنگی، تامین تجهیزات و منابع انسانی شد.

این درخواست جواد قناعت به قول معاون وزیر مبنی بر ارتقای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از درجه سه به ۲ و تامین نیروی انسانی در این حوزه ختم شد.

بنا به اطلاعات ارائه شده در این جلسه؛ سهم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اعتبارات مربوط به مصوبات سفر اول رئیس جمهور ۶۸ میلیارد تومان بوده و اعتبار تعیین شده در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان برای تکمیل مجمتع‌های فرهنگی هنری با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۲۲۵ میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته - سه‌شنبه - از طربق فرودگاه طبس وارد خراسان جنوبی شد و با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس ضمن دیدار با کارکنان این اداره، از پروژه‌های در حال ساخت و مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان بازدید کرد.

وی سپس در مرکز استان از پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام فرهنگی بازدید و با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دیدار کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه اسلامی به این استان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha