۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85174871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق ایستگاه های پمپاژ آب رودخانه چناره تا پایان شهریور قطع می شود

ایلام - ایرنا - دادستان چرداول گفت: دستور قطع برق ایستگاه های پمپاژ و جمع آوری موتور تلمبه‌های آب مشرف به رودخانه چناره این شهرستان صادر شده است.

محمد سهراب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به کاهش محسوس دبی آب رودخانه چناره و مرگ و میر بیش از ٢ هزار آبزی بومی این زیستگاه، دستور قطع برق ایستگاه های پمپاژ آب این رودخانه صادر شده است و تا پایان شهریورماه برق این ایستگاه ها وصل نخواهد شد.

وی افزود: برق این ایستگاه های پمپاژ تا روز شنبه آتی قطع و تمام موتور تلمبه های ثابت و سیار نیز جمع آوری می شود ؛ نیروی انتظامی حکم ورود به منزل دارندگان موتورهای آب سیار را دارد که در صورت مشاهده آن دستگاه را ضبط کند.

دادستان چرداول یادآور شد: ایستگاه های پمپاژ آب تا پایان اردیبهشت ماه مجاز به برداشت آب تا سقف معین بودند؛ در حالیکه طی ماه های خرداد و تیر به صورت غیرقانونی و غیرمجاز فعالیت و برداشت آب کرده اند.

سهراب زاده ادامه داد: تاکنون برای تعدادی از کسانیکه اقدام به برداشت غیرمجاز آب کرده بودند؛ کیفرخواست صادر و به تعداد این افراد باتوجه به معرفی اداره حفاظت محیط زیست اضافه خواهد شد.

برق ایستگاه های پمپاژ آب رودخانه چناره تا پایان شهریور قطع می شود

وی تاکید کرد: این افراد علاوه بر برداشت غیرمجاز آب باعث مرگ و میر تعداد زیادی آبزی وحشی بومی رودخانه شده اند که برای هر دو تخلف باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند.

دادستان چرداول اضافه کرد: گشت های مشترکی متشکل از دستگاه های جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروی انتظامی و امور آب تشکیل شده که به صورت شبانه روز منطقه را به منظور فعالیت های غیرمجاز پایش و رصد می کنند.

به گزارش ایرنا، رودخانه چناره به علت کشت برنج محلی و برداشت بی رویه آب از سوی برخی از کشاورزان منطقه دچار تنش کم آبی شده که این امر مرگ و میر حدود ٢ هزار انواع آبزی رودخانه را در پی داشته است.

چندی پیش نیز پساب یک واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی اسلام آباد از توابع استان کرمانشاه مشکلات زیستی برای این رودخانه ایجاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha