وزیر بهداشت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را زنان تشکیل می‌دهند

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز در جامعه با تبلیغات مسموم از سوی دشمنان رو به رو هستیم و موارد خلاف واقعی علیه زنان در جمهوری اسلامی ایران مطرح شده  است در حالی که  ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی را زنان تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی «مثبت آرمان» که در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به لزوم وجود احساس مسوولیت در دانشجویان افزود: همه باید در مقابل اتفاقاتی که در دنیا و کشور رخ می‌دهد، احساس مسوولیت داشته باشیم و برای این کار نیاز به برنامه داریم.

وی با بیان این که جوانان، رسالت سنگینی در پیشرفت‌های انقلاب و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی دارند ادامه داد: عضویت در گروه‌های فرهنگی و دانشجویی به تنهایی کافی نیست و باید با احساس مسوولیت، از این فرصت، بهترین استفاده را برد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که همه تشکل‌های دانشجویی باید برنامه داشته باشند گفت: این برنامه‌ها باید دارای هدف و زمان بندی باشد.

عین اللهی بر دشمن شناسی، داشتن تحلیل صحیح از اقدامات دشمنان انقلاب، شناخت دشمن و بصیرت افزایی تاکید کرد و افزود: خودسازی و دیگرسازی، جانمایه فعالیت فرهنگی و دانشجویی است و نه تنها در خودسازی بلکه باید در دیگرسازی هم موثر باشیم و به دیگران کمک کنیم.

وزیر بهداشت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را زنان تشکیل می‌دهند

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و رشد ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در جهت سیاست‌های جمعیتی گفت: سال گذشته و امسال، برای نخستین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد.

دکتر علی‌اکبر محمدی افزود: همچنین برای نخستین بار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافت و امسال و سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه با استفاده از ظرفیت بانکی برای توسعه تخت‌های خوابگاهی، امضا شده است.

وی ادامه داد: ۹۷ درصد از درخواست‌های دانشجویان برای تسهیلات دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفق بوده و سه درصد دیگر نیز به دلیل سنوات ناکافی تحصیلی و عدم ارائه تضمین، موفق نبوده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا سال گذشته ۸۰۷ باب خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود داشت که سال گذشته با افتتاح ۸۱ باب خوابگاه متاهلی معادل ۱۰ درصد به کل خوابگاههای متاهلی دانشگاه‌های کشور افزوده شد.

محمدی افزود: در راستای توسعه امور فرهنگی، امسال علاوه بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، هشت هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنها، پنج هزار نفر از دانشجویان دختر دانشکده‌های علوم پزشکی اقماری و غیروابسته به وزارت بهداشت و هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموختگان این دانشگاه‌، مهمان وزارت بهداشت در مشهد مقدس و بارگاه امام رئوف بوده و هستند.

افتتاح برنامه فرهنگی مثبت آرمان در مشهد مقدس با حضور وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا، یکی از برنامه‌های فرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، برگزاری اردوی آموزشی مثبت آرمان است که از ٢٧ تیر ماه آغاز و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت.

این اردو باهدف توانمندسازی فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها برای گروه‌های مختلف دانشجویی از جمله همتایاران سلامت، انجمن‌های علمی، مثبت مفدا، هیات و کانونهای مذهبی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی و دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار خواهد شد.

افزایش مهارت فردی، تقویت کار تیمی، آموزش حل مساله، افزایش خلاقیت، رشد تفکر نقادانه و ایجاد شبکه فعالان دانشجویی از جمله اهداف کلی برگزاری رویداد مثبت آرمان است و از خصوصیات این رویداد آموزشی می‌توان به آموزش‌های مجازی قبل از دوره، مصاحبه تلفنی، آموزش‌های مبتنی بر کارگروهی و حمایتها و مشاوره‌های بعد از اردو اشاره کرد.

ارائه آموزشهای کاربردی روانشناختی درخصوص پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان از جمله اهداف برگزاری اردوی آموزشی مثبت آرمان برای همتایاران سلامت است.

تمرین خلاقیت و نوآوری در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های عملیاتی کسب و کار و آشنایی با موفقیت های علمی و امیدآفرینی از جمله سیاستهای برگزاری رویداد مثبت آرمان برای دبیران انجمن های علمی است.

آموزش و راهکارهای جذب مخاطب و ارتقای خلاقیت در اجرای برنامه ها از جمله سیاست‌های اردوی مثبت آرمان برای دانشجویان هیات و کانون‌های مذهبی است.

تجربه، ایده‌یابی و پرورش خلاقیت و نوآوری در زمینه اقدامات فرهنگی به صورت گروهی از سیاست های برگزاری این اردوی آموزشی برای دانشجویان کانون ها و نشریات دانشجویی و ارتقای توانمندی های فردی از اهداف برگزاری اردو برای دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha