۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85174912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای امدادی خراسان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمدند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و توفان گرد و خاک در این استان گفت: تیم‌های امدادی برای رسیدگی در حوادث احتمالی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی کاوسی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی صدور هشدار هواشناسی و اعلام وضعیت سطح نارنجی درباره وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک از فردا تا روز شنبه، خانه‌های هلال و همه نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش قرار دارند تا به‌موقع به شهروندان امدادرسانی کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و خودمراقبتی در شرایط آلودگی هوا افزود: با توجه به وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در مسیر جاده‌ها، رانندگان با پرهیز از سفرهای غیرضروری در این مدت از بروز هرگونه حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین از شهروندان خواستاریم تا بهبود شرایط آلودگی هوا حتی‌الامکان در منازل بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت بروز هر گونه ناراحتی به ویژه در مورد بیماران قلبی و تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند و در صورت نیاز به خدمات امدادی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

همزمان با شروع وزش باد شدید از هفته گذشته و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر کیفیت هوا در خراسان جنوبی کاهش یافت که این وضعیت تا امروز ادامه داشته است و بنابر اعلام سازمان هواشناسی در پی وزش باد شدید طی فردا تا روز شنبه، گرد و خاک گسترده مجددا خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

خراسان جنوبی ۲ مرحله حاد گرد و غبار را پشت سر گذاشته است و با توجه به تداوم آلودگی هوا و بنا به تصمیم کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان خراسان جنوبی ادارات شهرستان‌های زیرکوه و درمیان امروز تعطیل بود.

براساس آمار ۳۰ تا ۳۵ درصد گرد و غبار موجود در استان خراسان جنوبی منشاء داخلی دارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد گرد و غبارها دارای منشاء خارجی و از کشورهای همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha