خانواده‌ای در تربت حیدریه سه کودک را به فرزندخواندگی پذیرفتند

تربت‌حیدریه - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: با همکاری این اداره یک خانواده فاقد فرزند سرپرستی ۲ خواهر دوقلوی ۱۵ روزه و برادر آنها که یک پسر چهارساله است را بر عهده گرفتند.

به گزارش ایرنا، فاطمه صادق‌امیری عصر چهارشنبه در جریان بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان محلی به مناسبت هفته بهزیستی از این خانواده افزود: بعد از درخواست اولیه این خانواده و تشکیل پرونده، نخست آنان در کلاس‌های مشاوره روانشناسی شرکت کرده و بعد از انجام آزمایش‌های لازم و تشخیص صلاحیت، اقدامات بعدی توسط بهزیستی انجام شد.
وی گفت: طبق قانون خانواده‌های دارای فرزند دوقلو را می‌توان تحت پوشش قرار داد و استفاده از تسهیلات قانون جوانی جمعیت نیز منوط به دریافت شناسنامه است.
صادق‌امیری تصریح کرد: با توجه به اینکه دریافت شناسنامه بیش از یک سال به طول می انجامد، بهزیستی با درنظر گرفتن شرایط ویژه این خانواده در تلاش است تا زمان دریافت شناسنامه را به ۶ ماه کاهش دهد.

خانواده‌ای در تربت حیدریه سه کودک را به فرزندخواندگی پذیرفتند

سرپرست خانواده نیز در ادامه گفت: از سال ۸۰ با همسرم ازدواج کرده و از آنجا که با درمان‌های ناباروری صاحب فرزند نشدیم، تصمیم گرفتیم با مراجعه به بهزیستی، سرپرستی فرزند و یا فرزندانی را برعهده گیریم.
علی‌اصغر مطهری که شاغل در یکان نظامی است، افزود: در پروند تشکیلی اعلام کرده‌ بودیم آمادگی عهده‌داری ۲ کودک «دوقلو» را داریم، اما وقتی اوایل اردیبهشت امسال از بهزیستی تماس گرفته و اعلام کردند ۲ خواهر دوقلو که تنها ۱۴ روز از تولدشان می‌گذرد به همراه برادر چهار ساله‌ آنها شرایط مناسب با درخواست ما دارند، فوری به مشهد رفته و با شادمانی این سه خواهر و بردار عزیز را تحویل گرفتیم.
وی خطاب به فرماندار تربت‌حیدریه گفت: هر چند هنوز از اداره محل کارم کسی برای انجام اقدامات حمایتی سراغی از ما نگرفته‌است، گفت: خوشبختانه از حیث مالی توان اداره سه فرزندم را دارم و به محض دریافت شناسنامه، سه دانگ از منزل شخصی را به نام آنها خواهم کرد، زیرا "طبق قانون ارث به فرزندخوانده سهم‌الارث تعلق نمی‌گیرد".

خانواده‌ای در تربت حیدریه سه کودک را به فرزندخواندگی پذیرفتند

مطهری اضافه کرد: البته هر گونه تسهیلاتی هم که دولت بر طبق قانون جوانی جمعیت اعلام کرده، دریافت کنم، برای سه فرزند عزیزم "امیرعلی، نوشین و نگار" هزینه خواهم کرد.
فرماندار تربت‌حیدریه نیز در ادامه این اقدام را ثبت یک رکورد جدید در تاریخ بهزیستی کشور عنوان کرد و خطاب به این خانواده گفت: کاری که شما انجام دادید، از مرزهای انسانی و اخلاقی فراتر و آنقدر بزرگ و ارزشمند است که نمی‌توان نامی برایش گذاشت.
علی‌اکبر کی‌پور افزود: طبق رسم موجود و با در نظر داشتن شرایط دشوار اقتصادی کنونی به طور معمول خانواده‌های علاقه‌مند تنها سرپرستی یک فرزند را بر عهده می‌گیرند اما شما با این اقدام خداپسندانه و اخلاقی در کنار روشنی بخشی به زندگی خود، آینده سه فرزند ایران عزیز را به سمت موفقیت و شرایط بهتر تضمین کردید.
فرماندار تربت‌حیدریه از کلیه دستگاه‌های مرتبط خواست تا به صورت ویژه موضوع این خانواده مد نظر قرار دهند.
هادی نوبخت رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز گفت: طبق قانون جوانی جمعیت آنچه در حیطه اختیار این اداره باشد در حمایت از این خانواده دریغ نخواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، اکنون اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه ۶ هزار مددجو تحت پوشش دارد که با احتساب خانواده آنها، جمعیت آنها به ۲۰ هزار نفر می‌رسد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات دریافت می‌کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha