تاریخ قانونی برگزاری انتخابات سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ۲۷ مرداد است 

تهران - ایرنا - رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: ۲۷ مرداد تنها تاریخ رسمی و قانونی برگزاری انتخابات سازمان روانشناسی و مشاوره کشور است.

به گزارش ایرنا، عباس مسجدی‌آرانی روز چهارشنبه درباره اطلاعیه‌ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مبنی بر برگزاری انتخابات شورای مرکزی این سازمان در ٢٠ مرداد ماه اظهار داشت: انتخابات رسمی و قانونی شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بر اساس مصوبه دولت و نیز هیات وزیران ۲۷ مرداد سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، اطلاعیه‌های مذکور درباره انتخابات نام‌برده یک تجمع است؛ روند برگزاری انتخابات از ۲ ماه گذشته، براساس قانون مجلس شورای اسلامی و نیز مصوبه هیات وزیران آغاز شده و این انتخابات را نباید با انتخاباتی که گروه‌های غیرمشروع برگزار خواهند کرد، مقایسه کرد.

مسجدی‌آرانی ادامه داد: در دوره‌های گذشته جمعیت محدودی در این رقابت‌ها شرکت داشته و در سیستم این مجموعه قرار می‌گرفتند، اما در انتخابات ۲۷ مرداد این اتفاق رخ نمی‌دهد و رقابت براساس توانایی‌های علمی و اجرایی اشخاص خواهد بود و به عبارت دیگر، انتخابات مهندسی نمی‌شود.

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: شرایط برای حضور و مشارکت جوانان نیز فراهم شده و هیات نظارت تلاش می‌کند که دسترسی مشارکت‌کنندگان به صندوق آراء به سهولت اتفاق افتد.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت این انتخابات یادآور شد: روند برگزاری انتخابات نام‌برده سه سال به تأخیر افتاده و اکنون که اراده بر برگزاری این رقابت‌ها است، برخی موضوع دولتی شدن انتخابات را مطرح کرده و به اصطلاح درصدد به راه‌اندازی جنگ زرگری هستند.

مسجدی‌آرانی تاکید کرد: بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی کشور اما دولت می‌تواند در تدوین آیین‌نامه همه قوانین و مقررات جامعه مداخله داشته باشد.

رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز در این نشست اظهار داشت: تاریخ‌های اعلامی (غیر از ٢٧ مردادماه) برای برگزاری این انتخابات، در حقیقت نوعی مقابله با انتخابات بیست و هفتم مرداد ماه است، زیرا انتخابات مذکور باید یک روند سه ماهه قانونی را طی می‌کرد.

سیدحسین سلیمی افزود: بر این اساس، اکنون فاقد اعتبار است و انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، ٢٧ مرداد ماه برگزار می‌شود؛ این رقابت نیز برخلاف انتخابات گذشته، جامع و فراگیر بوده و فراتر از مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. تلاش خواهد شد، حفاظت دقیقی از آراء در این انتخابات انجام شده و احتمال می‌رود، رأی‌گیری نیز الکترونیکی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha