۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85175319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه درباره عزیمت کشتی‌ها به بنادر اوکراین هشدار داد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه هشدار داد همه کشتی‌هایی که از دریای سیاه عازم بنادر اوکراین می‌شوند از پایان امشب به وقت روسیه حامل احتمالی محموله‌های نظامی تلقی خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که این کشور آب‌های بین‌المللی شمال غرب و جنوب شرق دریای سیاه را برای دریانوردی ناامن اعلام می‌کند، پرچم کشتی‌هایی که به بنادر اوکراین عزیمت می‌کنند حامی اوکراین در جنگ تلقی خواهند شد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین دوشنبه اعلام کرد تا زمانی دولت‌های غربی محدودیت‌های صادرات محصولات کشاورزی و کود را رفع نکنند روسیه اجرای توافقنامه کریدور غلات را به حالت تعلیق در می‌آورد.

توافق کریدور غلات به منظور کاهش تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت جهانی مواد غذایی و به خصوص تامین غلات مورد نیاز تعدادی از کشورهای واردکننده با ابتکار ترکیه و با همکاری سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین یک سال پیش در استانبول (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ ـ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱) امضا شد.

اوکراین گفته که قصد دارد از طریق دریای سیاه به صادرات غلات ادامه دهد. اما وزارت دفاع روسیه نسبت به حضور کشتی‌ها در بنادر اوکراین هشدار داده است.

اوکراین چهارشنبه روسیه را متهم کرد که با حمله شبانه به ۲ بندر این کشور در دریای سیاه به زیرساخت‌های صادرات غلات زیان زده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چهارشنبه کشورهای غربی را به «تحریف کامل» توافق غلات متهم کرد اما گفت که اگر شرایط مسکو پذیرفته شود، «فورا» به این توافق باز خواهد گشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha