۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85175339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقشه جامع سامان‌دهی مواکب اربعین شلمچه اجرا خواهد شد

آبادان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: نقشه جامع سامان‌دهی مواکب اربعین در مرز بین‌المللی شلمچه به طول ۲ کیلومتر اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد پنجشنبه شب در جلسه ستاد اربعین در مرز بین‌المللی شلمچه، اظهار کرد: این اقدام باعث خدمت‌رسانی شایسته و همیشگی به زائران اربعین در مرزشلمچه خواهد شد.

وی افزود: برای خدمت رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی با توجه به مدت زمان باقی مانده همه دستگاه‌ها با تمام توان و امکانات وارد عمل شوند تا بتوان به نحو شایسته و کارشناسی شده این نقشه جامع به سرانجام برساند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: با توجه به گرمای هوا از ۲ کیلومتر مانده به پایانه مرزی شلمچه برای خدمات رسانی به زائران در مسیر رفت و برگشت زائران مواکب اربعین مستقر و خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: مردم از سراسر کشور می‌توانند با نذر کردن غذا و آب و ارسال آن به مواکب در مرزها در میزبانی از زائران حسینی پیشگام باشند.

احداث هشت مجتمع اربعین در شلمچه

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: احداث هشت مجتمع زیارتگاهی در شلمچه و ۶ مجتمع در چذابه پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی اظهار کرد:متاسفانه در چذابه متولیانی که قرار بود ساخت این مجتمع‌ها را انجام دهند و زمین ثبتی تحویل آنها شده است اقدامی برای احداث انجام نداده‌اند.

وی افزود:در شلمچه زمین در به مدت ۶ ماه در اختیار موکبداران قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساخت مواکب بر اساس طرح و نقشه جامعه اقدام کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مواکب حسینی از ابتدای خرمشهر تا نقطه صفرمرزی مستقر خواهند شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha