عضو شورای شهر: ۱۷ طرح برای رفع مشکلات شهر اهواز تصویب شده است

اهواز - ایرنا - رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: شورای اسلامی شهر اهواز ۱۷ طرح را برای برطرف کردن مشکلات این کلانشهر تصویب کرده است.

به گزارش ایرنا عادل شیشه‌گری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: شوراهای چهارم و پنجم شهر اهواز در مدت هشت سال فعالیت خود ۲۲ طرح مصوب کردند که شاید یک یا ۲ طرح مفید و فنی بودند ولی در ۲ سال ابتدایی شورای ششم، ۱۷ طرح که مشکلات ۲۰ تا ۳۰ ساله شهرداری اهواز را حل می‌کند به تصویب رسیدند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز افزود: گفتن انجام ممیزی املاک کار راحتی است اما این کار به ساختار، سیستم و فرآیند خاصی نیاز دارد.

وی ادامه داد: اجرای برخی طرح‌های مصوب زمان‌بر، سنگین و نیازمند ساختار و عزمی برای اجرایی شدن است؛ در بسیاری از موارد کارها آغاز شده‌اند اما ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت به ثمر ننشینند.

شیشه گری بیان کرد: اواخر سال گذشته مصوب شد که قانون سامانه ستاد اجرایی شود؛ قانونی که بر زمین مانده بود و مشکل در ورود به این سامانه یکی از عوامل تاخیر در بسیاری از امور و طرح‌ها شد.
وی افزود: بسیاری از مناقصات، شرکت‌ کننده نداشتند زیرا پیمانکاران بومی و همکاران شهرداری با این سامانه کار نکرده بودند و این مساله موجب ایجاد وقفه‌ در اجرای طرح‌ها شد اما این کار منطقی و اصولی باید انجام می‌شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با بیان اینکه در سامانه ستاد می‌توان پیمانکار بومی و غیربومی را مشخص کرد در خصوص نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت گفت: یکی از دلایل این مساله اجرای طرح فاضلاب اهواز توسط آبفا است.

وی افزود: تا زمانی که آبفا همزمان با بیش از ۱۵۰ پیمانکار در سطح شهر مشغول کار است، نارضایتی‌ها چند برابر می‌شود؛ بعضی تفاوت بین فعالیت آبفا، شهرداری و دستگاه‌های دیگر را در ارایه خدمات تشخیص نمی‌دهند.
شیشه گری درخصوص صحبت‌های مطرح شده در مورد اینکه در حوزه آب‌های سطحی اقدامی نشده است، اظهارکرد: این طرح طبق برآوردهای انجام شده در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ نیز حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

وی افزود: نظر دوستان، رفع مشکلات در قالب طرح‌های جامع و طرح علاج‌بخشی بود اما آیا این انتظار وجود دارد که پس از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دیگر آبگرفتگی نداشته باشیم؟ من نماینده شورا در بحث پروژه دفع آب‌های سطحی بودم اما هیچ شخصی در خصوص این کار از من سوال نکرد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز بسیار سنگین است و مشکلات حادی دارد؛ ممانعت‌ها درخصوص بستن مسیرهایی مانند بلوار گلستان و عبور خط انتقال از زیر مسیر ریل راه آهن برخی از مسایل اجرای پروژه هستند.
وی افزود: بخش حقوقی شهرداری اهواز کاری درخصوص مترو اهواز انجام نمی‌دهد؛ قراردادی با دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده و سیستم حقوقی این دانشگاه در حال پیگیری مساله حقوقی این طرح است و کار با جدیت در حال پیگیری است.

شیشه گری اظهارکرد: از اوایل فعالیت در شورای اسلامی شهر، علاوه بر بعد نظارت پا به پای شهرداری اهواز بوده‌ایم تا مسایل شهر حل شوند و این روند تا آخر دوره شورای شهر ادامه دارد.

وی این موضوع را مداخله در امور شهرداری و اجرایی ندانست و افزود: برای تدوین برنامه توسعه شهر به سیستم درون شهرداری اعتماد کردیم و برنامه‌ای تدوین شد که اشکالاتی هم دارد که باید برطرف شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha