۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85175478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۱ موکب از استان اصفهان برای اربعین ثبت نام کردند 

اصفهان- ایرنا- رییس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان با بیان اینکه ثبت نام موکب‌ها از حدود ۲۰ روز گذشته شروع شده و تا پایان هفته آینده ادامه دارد گفت: تاکنون ۱۳۱ موکب از این استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین ثبت کرده اند.

جعفر عسگری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه حدود ۱۳۱ موکب ثبت نام کردند، اظهار داشت: ثبت نام موکب‌ها نسبت به سال گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد و حدود ۸۰ مورد از پرونده‌ها برای صدور پروانه به تهران ارسال شده و امیدواریم تا پایان هفته آینده بتوانیم پروانه موکب‌های ثبت نام شده را صادر کنیم.

وی افزود: زمان حرکت مواکب استان به‌صورت سراسری از بیستم محرم تا پنجم صفر تعریف شده و ۱۵ روز پیش از اربعین باید در کربلا مستقر شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان اضافه کرد: جلسات و نشست‌ها پس از اربعین سال گذشته با موکب‌های مستقر در کربلا، نجف و نقاط صفر مرزی و مسیر پیاده روی شروع شده و نقطه نظرات دریافت شده و ارزیابی های لازم انجام شده است.

عسگری خاطرنشان کرد: سال گذشته از حدود ۸۰ موکب بازرسی انجام شد که آسیب شناسی و نقاط ضعف و قوت احصا شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش موکب داران اصفهان در هفدهم مرداد ماه سالجاری بیان کرد: علاوه بر برگزاری این همایش، برنامه های دیگر از جمله برگزاری سه نشست آموزشی ویژه رابطان فرهنگی، بهداشت و درمان و گُمرک و مالی، نشست رانندگان را در پیش رو داریم.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان افزود: انتظارات مواکب از مسوولان در زمینه آموزش رابطان، تامین سوخت، تجهیز و به روز کردن مواکب در زمینه دستگاه‌های برودتی، تصفیه آب، یخ ساز، سرویس بهداشتی و تسهیلات بانکی و مواد مصرفی مورد نیاز مواکب و حمل و نقل است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶ هزار لیتر سوخت در اختیار مواکب استان قرار گرفت که در سال جاری مقرر شده که هشت هزار لیتر ارائه شود.

عسگری گفت: مرز مهران برای زائران اصفهانی جذابیت لازم را دارد و سرمایه گذاری در این منطقه برای این استان توجیه دارد اما هنوز اقدام جدی در این مرز انجام نشده است.

به گفته وی، آمادگی ارائه زمین در مرز مهران برای ساخت مجتمع و مستقر شدن موکب‌ها وجود دارد و باید اقدامات لازم از طریق استانداری انجام شود.

وی با اشاره به موضوع حمل و نقل اضافه کرد: سال گذشته موکب‌ها برای انتقال خادمان با مشکل کمبود اتوبوس مواجه بودند و پیشنهاد می‌دهیم که موکب حمل و نقل با کمک ظرفیت های مردمی راه اندازی شود و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای انتقال زائران از طریق خط ریلی، اتوبوس و هوایی انجام شود و نظارت و کنترل قیمت‌ها هم با جدیت انجام شود تا اجحاف در حق زائران نشود.

وی بیان کرد: زمان‌بندی حرکت زائران تا با توجه به گرمای هوا از بروز مشکلات برای انتقال زائران در مرز جلوگیری شود.

عسگری اظهار داشت: پیشنهاد دادیم که نشستی با زائران اربعین استان در مصلای بزرگ اصفهان برگزار شود و اقدامات آموزشی لازم هم در این نشست انجام شود.

وی اضافه کرد: پشتیبانی ادارات و سازمان‌ها از مواکب بسیار ارزشمند است که توسط استاندار اصفهان در شورای اداری هم مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، علاقه‌مندان به برپایی موکب و مسئولان مواکبی که سال‌های گذشته پروانه موکب‌داری ویژه اربعین حسینی دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی www.mokeb.atabat.org نسبت به درخواست صدور پروانه جدید یا تمدید پروانه خود برای اربعین حسینی ۱۴۰۲ اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha