به گزارش ایرنا، وحید نیک روش روز پنجشنبه در نطق پیش از دستور درجلسه علنی شورای شهر بوشهر اظهار کرد: در ماههای اخیر مراجعات زیادی از شهروندان به شورا داشتیم که از حلنشدن مشکلات خود در شهرداری گلایهمند هستند.
وی با اشاره به تاکیدات مقاممعظم رهبری در مورد تکریم ارباب رجوع، افزود: یکی از تاکیدات ما از ابتدای شورای ششم تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات شهروندان بوده و انتظار میرود وقتی شهروندان به شهرداری مراجعه می کنند کارشناسان راهحلهایی ارائه دهند که مشکلات حل شود نه اینکه مشکلات انباشته و باعث نارضایتی شهروندان شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در حالی که در کمیسیونهای شورا مسائل را مطرح و جمع بندی و راه حل مشخص میکنیم اما در شهرداری در پیچ و خم اداری قرار میگیرد و باید در شورا تصمیمات دیگری بگیریم.
وی با اشاره به انتقاد شهروندان از واحد شهرسازی گفت: در این حوزه نارضایتی زیادی وجود دارد در حالی که شورا در جهت بهتر شدن خدمات به شهروندان با استقرار نرم افزار جدید شهرسازی که در اکثر مراکز استانها اجرایی شده و عملکرد خوبی نیز داشته موافقت کرد.
نیکروش ادامه داد: یکسال از اجرای این سیستم که قابلیت و توانمندی خوبی دارد در شهرداری بوشهر می گذرد اما گویا منافع عده ای بهم خورده و شاهد کم کاری برخی کارشناسان در این مورد هستیم.
رییس شورای اسلامی بندر بوشهر عنوان کرد: این سیستم قابلیت برون سپاری خیلی خوبی دارد که با اجرای آن شاهد کاهش حجم مراجعات به شهرداری و الکترونیکی شدن خدمات خواهیم بود ولی چنان بسته عمل می شود که عملا کار شکست بخورد.
نیک روش عنوان کرد: تاکید به شهردار، معاونین و کارشناسان به ویژه در حوزه شهرسازی، املاک، حقوقی و خدمات شهری این است که توان بیشتری بگذارند و در جهت رفع مشکلات شهروندان عمل کنند.
وی با انتقاد از عملکرد کمیته تملک شهرداری گفت: طبق بررسی که انجام دادیم این کمیته جایگاه قانونی ندارد و برخی تصمیمات که گرفته می شود مبهم است که درخواست داریم شهرداری مستندات خود در مورد این کمیته ارائه دهد و در صورت غیرقانونی بودن آن منحل و در هر موضوع واحدها نظر کارشناسی خود را به صورت مستقل ارائه دهند.
نظر شما