۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85175554
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

اصفهانی‌ها مراقب باشند، «توفان لحظه‌ای» در راه است

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: احتمال تند باد و توفان لحظه ای تا روز دوشنبه هفته آینده در مناطق مرکزی و نیمه شمالی و شرقی استان وجود دارد که به خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا برای مناطق نیمه شرقی، شمالی، نواحی مرکزی و حتی مناطق جنوبی استان منجر خواهد شد.

محمد رضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا تا مرز ناسالم برای عموم در بیشتر مناطق استان وجود دارد.

وی به شهروندان از جمله کودکان، گروه‌های حساس، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی توصیه کرد تا از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند و از استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار کرد: جوی به نسبت پایدار تا سه روز آینده بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب گاهی وزش باد به نسبت شدید برای بیشتر مناطق استان پیش پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۹ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

رفیعی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با ۴۱ و بویین و میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی اضافه کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۳۰ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته یک درجه خنک‌تر شده است.

رفیعی بیان کرد: سرعت وزش لحظه ای باد در انارک در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ کیلومتر بر ساعت، کوهپایه و مورچه خورت به ۶۰ کیلومتر و اسلام آباد موگویی به ۵۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha