۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85175629
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فراخوان مسابقه عکس با عنوان "سوگواره عاشورایی" در ملایر

همدان- ایرنا- رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر از برگزاری مسابقه عکاسی "سوگواره عاشورایی" به مناسبت ایام محرم در این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقه در سه بخش حرفه‌ای، آماتور و همایش شیرخوارگان حسینی با خضور علاقه‌مندان به هنر عکاسی برگزار خواهد شد.

"امید وفایی" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در هر بخش برگزیدگان نفر اول تا سوم جوایز ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دبیرخانه این مسابقه انجمن سینمای جوانان ملایر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، کانون خدمت رضوی، حسینیه سیدالشهدا(ع) و کانون عکاسان ملایر برگزار می‌شود.

دبیر مسابقه عکاسی سوگواره عاشورایی ادامه داد: در این مسابقه عکاسان ملایری با توجه به دهه محرم و برگزاری آئین‌های عزاداری و مذهبی در سطح این شهرستان، اقدام به عکاسی کرده و عکس‌های ثبت شده را با محدودیت ۱۰ فریم با ذکر مشخصات شخصی از طریق فضای مجازی به صفحه ایتا انجمن سینمای جوانان ملایر ارسال کنند.

وفایی بیان کرد: عکاسان همچنین می‌توانند عکس‌های خود را در قالب فلش یا لوح فشرده به آدرس انجمن سینمای جوانان ملایر واقع در بلوار ۱۵ خرداد ارسال کنند و آخرین مهلت ارسال ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

فراخوان مسابقه عکس با عنوان "سوگواره عاشورایی" در ملایر

وی گفت: عکس‌های دریافتی توسط سه داور در دبیرخانه انجمن سینمای جوانان ملایر مورد بررسی قرار می‌گیرد و عکس‌های منتخب در نمایشگاهی تحت همین عنوان همزمان با اربعین حسینی در سطح این شهرستان به نمایش در می‌آید.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر تاکید کرد: محرم و عاشورا در فرهنگ مذهبی شیعه‌ و به ویژه ایرانیان، از دیرباز جایگاه خاص و برجسته‌ای دارد و چند روز مانده به ماه محرم، مراسم‌های عزاداری مختلفی در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود.

وفایی اظهار داشت: این مراسم‌ها و آئین‌ها شامل آداب و رسوم مختلفی است که هر یک فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای عکاسی به وجود می آورند و مسابقه عکاسی سوگواره عاشورایی نیز در همین راستا برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ یکی از مشخصه‌های بارز آئین محرم و از ابزارهای موثری که در ارتباط با ترویج فرهنگ‌ها و آئین‌ها در اختیار داریم، موضوع هنر است و هنر عکاسی بدون تردید نقش بسیار موثری در فرهنگ به ویژه در معرفی و شناخت فرهنگ محرم و فرهنگ عاشورایی دارد.

فراخوان مسابقه عکس با عنوان "سوگواره عاشورایی" در ملایر

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر ادامه داد: «عکاسی» پیش از هر چیز با نقش رسانه‌ای خود، می‌تواند در ثبت نگاه و زاویه دید عکاس جلوه‌هایی از این مراسم آئینی را به نمایش بگذارد.

به گفته وفایی؛ محرم و عاشورا فرهنگی که متاثر از نگاه و تمدن ایرانی است، سهم بسیار بزرگی در ترویج نگاه ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظلم را در فرهنگ اجتماعی این دیار در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: در همین رابطه عکاس با اندوخته‌های فکری خود سعی می‌کند قسمتی از شور و شعور حسینی را با توجه به قاب تصویر و عکس روایت کند و مسابقه سوگواره عاشورایی نیز با چنین نگاهی پیوند خورده است.

وفایی ابراز امیدواری کرد: با نگاه ویژه به آئین محرم و فرهنگ آن در این دهه باشکوه، بتوانیم معرف هنر بازگویی و روایت فرهنگ و تمدن ایرانی از دریچه عاشورا باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha