۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85175637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب پایدار به هفت هزار و ۵۰۰ تن از اهالی فارس رسید

شیراز-ایرنا- فاز نخست طرح آبرسانی به شهر بالاده و روستاهای اطراف آن در شهرستان کازرون تکمیل شد که با بهره‌برداری از این فاز، آب پایدار به هفت هزار و ۵۰۰ تن از شهروندان فارس رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تأمین آب و حل مشکلات در زمینه آبرسانی به روستاهای کشور محور برنامه‌های دولت سیزدهم در عرصه محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی است.

جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم

وزارت نیرو در دولت سیزدهم طرح عظیم جهاد آبرسانی روستایی را اجرایی کرد تا بتواند محرومیت و تنگناهای آبی این مناطق را برطرف کند.

آب پایدار به هفت هزار و ۵۰۰ تن از اهالی فارس رسید

وزیر نیرو که معتقد است طرح جهاد آبرسانی، وسیع‌ترین طرح عمرانی سراسر کشور است، در نخستین جلسه رسمی حضور در این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ از تلاش برای ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی خبر داد و گفت که به‌زودی مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو راه‌اندازی می‌شود، مرکزی که با توجه به اهمیت آن تبدیل به شورای جهاد آبرسانی روستایی شد.

آبرسانی به سه‌هزار روستای کشور

وزیر نیرو همچنین پنجم تیرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که مجموع پیشرفت این طرح در ۱۰هزار روستا نزدیک به ۴۰درصد است و هم‌اکنون سه هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی به شبکه متصل شده‌اند.

اما اقدامات دولت در این زمینه به همین جا محدود نشد و این اقدامات همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که در استان فارس هنوز هم خبرهای مسرت‌بخشی از به سرانجام رسیدن پروژه‌های آبی از گوشه گوشه استان شنیده می‌شود.

بهره‌مندی ۲ هزار و ۳۰۰ مشترک آب شرب شهر بالاده و روستاهای اطراف

مدیرعامل شرکت آبفا فارس از بهره‌مندی ۲ هزار و ۳۰۰ مشترک آب شرب شهر بالاده با گشایش فاز اول طرح آبرسانی به این منطقه و روستاهای تحت پوشش آن خبر داد.

علی جان صادق پور در این باره گفت: دولت سیزدهم از زمان آغاز بکار، توجه ویژه‌ای به طرح های زیرساختی و محرومیت زدایی‌ به ویژه در حوزه آبرسانی به مناطق محروم داشته است.

آب پایدار به هفت هزار و ۵۰۰ تن از اهالی فارس رسید

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر گام‌های بسیار بلندی در بخش تأمین آب شرب میان مدت یا بلندمدت شهرها و روستاهای استان و همچنین اصلاح و تقویت زیرساخت های آب و فاضلاب برداشته شده که این مهم را مرهون همراهی مسئولان پرتلاش دولت مردمی سیزدهم به ویژه حمایت‌های بی‌دریغ وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور و استاندار فارس هستیم.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس بیان کرد: همزمان با افزایش دما و تشدید گرما در استان، فاز نخست طرح بزرگ آبرسانی به شهر بالاده و روستاهای تحت پوشش که از سال‌های قبل به منظور تأمین آب پایدار در بخش جره و بالاده با اعتباری از محل اعتبارات طرح های ملی و استانی آغاز شده بود، به صورت اضطراری در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب

وی اضافه کرد: این فاز از طرح مذکور که عملیات تکمیل آن با دستور ویژه وزیر نیرو و پیگیری‌های شرکت آبفا فارس، در سال جاری شدت گرفت شامل حفر، تجهیز و برق رسانی ۲ حلقه چاه، احداث و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب با استفاده از لوله های پلی اتیلن در اقطار ۲۰۰، ۲۵۰، ۳۱۵ و ۳۵۵ میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس با بیان اینکه این طرح جمعیتی افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر مشتمل بر ۲هزار و ۳۰۰ مشترک آب شرب شهر بالاده و ۱۰ روستای بخش را پوشش می دهد، گفت: در این طرح یک حلقه چاه دیگر نیز حفر و تجهیز شده است که با اجرای چهار کیلومتر خط انتقال، ۱۴روستای دیگر از بخش بالاده از مزایای آبرسانی آن منتفع خواهند شد.

پیش از این نیز نوید پایان یافتن تنش آبی در شهرهای شرق فارس داده شد و مردم ساکن در شهرهای داراب، فسا، زرین‌دشت و استهبان از اجرای طرح تأمین منابع آب بهره‌مند شدند.

همچنین پروژه خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شهر شیراز که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود با پیگیری‌های مسئولان و حمایت‌های دولت سیزدهم به پایان رسید و مقرر شده که افتتاح این پروژه در سفر دوم رییس‌جمهور به استان فارس انجام شود؛ پروژه‌ای که بهره‌برداری از آن موجبات حل بحران کم‌آبی و برطرف شدن مشکل قطعی‌های مکرر و افت فشار آب در این کلانشهر را فراهم خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha