اقدامات فرهنگی اثرگذارترین کار در ارتقای شاخص فرزندآوری است

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌ها باید اقدامات موثر برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری صورت‌ گیرد، گفت: البته باید توجه داشت چون پرهیز از ازدواج و فرزندآوری بیشتر ریشه فرهنگی دارد، اقدامات فرهنگی موثرترین راه برای ارتقای شاخص‌ها بوده و باید بیشتر روی آن تمرکز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای جوانی جمعیت آذربایجان غربی افزود: یک‌ مدت طولانی همه تبلیغات بر روی موضوع «دو بچه کافی است» متمرکز شد و هنوز هم این فرهنگ در خانواده‌ها طرفدار دارد.

وی اضافه کرد: پاک کردن این موضوع در اذهان مردم، مدت زمان زیادی لازم دارد ولی ما فرصت نداریم و فرصت خیلی کوتاهست چون امروز پیری جمعیت به عنوان تهدید بزرگ‌ برای کشور و جامعه مطرح است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کنار ازدواج، باید موضوع فرزندآوری هم در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: برخی از افراد ازدواج کرده‌اند ولی میل به فرزندآوری ندارند اما در عوض به نگهداری حیوانات توجه بیشتری دارند.

اقدامات فرهنگی اثرگذارترین کار در ارتقای شاخص فرزندآوری است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم تا اهنگ‌ جمعیت را سرعت بدهیم، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که تولید محتوای خوبی در حوزه جوانی جمعیت نداریم و در این بخش نیاز به استمرار و اقناع سازی و تولید محتوا با سلیقه مخاطب داریم.

ابراهیمی با اشاره به لزوم توجه به جلوگیری از سقط جنین در جامعه‌ یادآور شد: در این خصوص باید ورود جدی‌ از سوی همه متولیان امور صورت گیرد.

وی همچنین از وقوع پدیده طلاق به عنوان یکی از عوامل ایجاد مشکل در حوزه فرزندآوری نام برد و گفت: افزایش مراکز مشاوره و ارائه مشاوره‌های موثر به زوجین باید در این ارتباط در دستور کار متولیان باشد تا با تحکیم بنیان خانواده، زمینه فرزندآوری نیز بیشتر فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha