باند هفت نفره سارقان منزل در بندرعباس متلاشی شد

بندرعباس - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از انهدام باند هفت نفره سارقان منزل طی عملیات منسجم پلیسی در بندرعباس خبر داد و گفت: اعضای این باند تاکنون به ۱۱ فقره سرقت به عنف به ارزش افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اعتراف کردند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ مهرداد مشوق روز پنجشنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: درپی وقوع سرقت به عنف منزل در شهرستان بندرعباس، تیمی ویژه متشکل از کارآگاهان باتجربه پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تشکیل و پس از بررسی و کشف علمی جرائم تعداد هفت نفر از اعضای باند که برخی در این استان و برخی در سایر استان ها حضور داشتند، را شناسایی شدند.

وی بیان کرد: اعضای این باند در عملیات های منسجم و هماهنگ دستگیر و از مخفیگاه های آنان انواع اموال مسروقه با ارزش افزون بر ۶۰ میلیارد ریال و تعداد ۲ دستگاه خودرو متعلق به اعضای باند به همراه چهار پلاک خودرو و تجهیزاتی که در زمان سرقت از آن‌ها استفاده می کردند، کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه خوشبختانه با اشرافیت بالای پلیس همه اعضای این باند حرفه ای که هیچ ردی از خود در حین سرقت به جای نمی گذاشتند دستگیر که نامبردگان در تحقیقات اولیه به ۱۱ فقره سرقت به عنف اقرار کردند، تصریح کرد: اموال مسروقه پس از سیر مراحل قانونی به افراد مال باخته عودت شد.

سرهنگ مشوق با اشاره به شگرد این باندحرفه ای، اظهار کرد: اعضای این باند از روش توپی زنی با استفاده از دیلم استفاده نموده و اقدام به تخریب منازلی که از قبل شناسایی و یا فکر می‌کردند شخصی در منزل حضور ندارد درب منازل را باز کرده و اموال با ارزش از قبیل طلاجات، فرش های قیمیتی و سایر اقلام با ارزش را به سرقت می بردند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و پلیس قاطعانه وبرابر قانون با مخلان امنیت و آرامش مردم مقابله خواهند کرد، خاطر نشان کرد: لازم است مردم از نگهداری طلاجات زیاد در منزل خودداری نموده و اموال با ارزش را به مراکز امانتی در بانک ها بسپارند.

وی گفت: همچنین برای پیشگیری از سرقت از درب های استاندارد ضد سرقت و نرده استفاده نمایند و هرگونه تردد های مشکوک و افراد مظنون را به صورت شبانه روزی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ،با پلیس در میان بگذارند.

تشدید طرح ارتقا امنیت اجتماعی محله محور با دستگیری ۴۱ سارق در هرمزگان

رییس پلیس پیشگیری هرمزگان نیز از تشدید طرح ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی محلات جرم خیز از حیث وقوع سرقت با دستگیری ۴۱ سارق در عملیات ۴۸ ساعته پلیس در سطح استان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر خرمی افزود: در این مدت مأموران با انجام کار اطلاعاتی و گشت زنی های محسوس و نامحسوس در نقاط جرم خیز، تعداد ۴۱ سارق را دستگیر و ۵۹ فقره سرقت کشف کردند.

این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون ۶۳۷ سارق دستگیر و ۳۹۴ فقره سرقت کشف شده است، اذعان کرد: بیشترین سرقت های انجام شده در زمینه سرقت محتویات داخل خودرو، موتورسیکلت، منزل و سرقت از ساختمان های نیمه کاره می باشد.

اجرای طرح ضربتی برخورد پلیس با قاچاقچیان سوخت در میناب

فرمانده انتظامی میناب گفت: در راستای اجرای طرح ضربتی برخورد با قاچاقچیان سوخت، ۶۰۰ بشکه با ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان توقیف شد.
سرهنگ عباس قاسمی اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی افراد فرصت طلب وسودجو در محلات حوزه چاه اسماعیل اقدام به قاچاق گازوئیل می کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: قاچاقچیان پس از انباشت سوخت در منازل و ضمن بارگیری با خودروهای نیسان با خودروهای شوتی از راه خشکی و مسیرهای فرعی ، مواد سوختی را به سمت دریا انتقال داده و از آن طریق به وسیله شناورهای سبک و سنگین به کشورهای همسایه قاچاق می کردند.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی انجام شده محل دپوی سوخت توسط ماموران شناسایی و چند اکیپ از ماموران در یکعملیات غافلگیرانه ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط کردند.

این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۶۰۰ عدد انواع بشکه درجهت نگهداری سوخت کشف شد، بیان کرد : ارزش سوخت کشف شده برابر نظر کارشناسان اقتصادی چهار میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف کامیون حامل موتور لنج ۱۰ میلیارد ریال قاچاق در بندرخمیر

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: با تیزهوشی ماموران انتظامی بندرخمیر یک دستگاه موتور لنج قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر، بیان کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی بندرخمیر، حین گشت زنی در محور مواصلاتی بندرخمیر - بندر عباس به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک و دستور ایست دادند.
وی اذعان داشت: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه موتور لنج قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha