استاندار لرستان: تمهیدات لازم برای کاهش خسارت بحران ها در دستور کار است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: مصون سازی و پیشگیری از ایجاد بحران با هدف کاهش خسارات احتمالی حوادث طبیعی و غیرطبیعی همواره در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز پنجشنبه در شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: مشکلات مختلف شهرستانی باید در همان حوزه برطرف شود که در این راستا برخی اختیارات به فرمانداران تفویض خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود مشکلات سطوح بالا را به جلسه استانی ارجاع دهند.

وی با اشاره به هشدار مدیریت بحران استان نسبت به بارش‌ها در شهریور ماه و پاییز امسال اظهار کرد: اقدامات لازم جهت پیشگیری از بحران و خسارات احتمالی از سیل صورت گیرد همچنین نسبت به تامین سوخت مورد نیاز توسط دستگاه های اجرایی مرتبط پیگیری شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مصون سازی بحران همواره در دستور کار قرار دارد ادامه داد: باید با بکارگیری امکانات و تجهیزات در اختیار، پیشگیری‌های لازم جهت کاهش خسارات در تمامی حوزه ها صورت گیرد.

زیویار بیان کرد: توجه به ساخت بندهای خاکی مستهلک شده، ساخت خطوط لوله گازی، استفاده از سوخت دوم در فصل پاییز و زمستان پیش رو همچنین لایروبی رودخانه های شهری برای پیشگیری از سیل احتمالی ضروری است.

وی افزود: در بحث های پدافندی همواره حفظ آمادگی برای مواجهه با بحران های احتمالی بسیار مهم تلقی می شود همچنین علاوه بر حفظ آمادگی، پیش بینی اتفاقات پیش رو از مهمترین عوامل حفظ امنیت به شمار می رود.

زیویار گفت: وجود ظرفیت های متعدد، لرستان را به عنوان ذخیره ای حیاتی برای کشور معرفی کرده و این موضوع موجب بالا رفتن حساسیت های کاری در استان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha