دادستان اردبیل: کار فرهنگی بهترین روش برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: کارهای فرهنگی بهترین روش برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است چرا که برخورد سلبی با ناهنجاری‌ها به اندازه اقدام های فرهنگی موثر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال آفاقی روز پنجشنبه در همایش مطالبه‌گری بسیج اردبیل با محوریت عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر افزود: گشت‌های تذکر لسانی به منظور برخورد با هنجارشکنان و بدحجابی در سراسر استان اردبیل تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به برکات تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی باید اقدامات فرهنگی مناسبی انجام داد.

وی با بیان اینکه امکان اصلاح رفتار بیشتر فریب‌خوردگان و بدحجاب‌ها با تذکر لسانی وجود دارد، اظهار کرد: البته حساب چند درصد ناچیز باقی مانده به عنوان معاند و عنصر سازمان یافته در بحث جرایم و بی‌حجابی جدا است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تقدیر از اقدامات فرهنگی بسیج و خدمات این نیرو در خدمت‌رسانی به جامعه در زمینه‌های مختلف بر امیدآفرینی و تلاش برای جذب حداکثری و رویش‌ها تاکید کرد و گفت: باید با نفوذ در دل و قلب افراد خطاکار امر به معروف و نهی از منکر کرد.

آفاقی حجاب را ناموس و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: بر اساس قانون بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه جرم است و با هنجارشکنان در صورت عدم پذیرش تذکر لسانی، برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ضرورت حفظ حرمت این ماه، ادامه داد: گشت‌های تذکر لسانی و رضویون با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری و برخورد با هرگونه هنجارشکنی در سراسر استان اردبیل تقویت و در مسیر دسته‌جات و محل برگزاری مراسم های عزاداری در سراسر استان فعال خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha