مدیرعامل آذرتاج: تصمیم ایرنا برای راه اندازی بخش آذری محرکی برای تقویت روابط است

تهران- ایرنا- وقار علی اف مدیرعامل آذرتاج در دیدار با همتای ایرانی خود،‌ با بیان اینکه تصمیم ایرنا برای راه اندازی بخش آذری جای تقدیر دارد،‌ خاطرنشان کرد: این اقدام مناسب می‌تواند محرکی برای گسترش مناسبات دوجانبه بین دو خبرگزاری باشد.

به گزارش ایرنا، علی نادری مدیرعامل ایرنا در جریان سفر ۴ روزه خود به جمهوری آذربایجان، عصر امروز پنجشنبه به همراه سید عباس موسوی سفیر ایران در این کشور،‌ به دعوت مدیرعامل خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) در دفتر این خبرگزاری حضور یافت.

مدیرعامل آذرتاج در این نشست،‌ با بیان اینکه تصمیم ایرنا برای راه اندازی بخش آذری جای تقدیر دارد،‌ خاطرنشان کرد: این اقدام مناسب می‌تواند محرکی برای گسترش مناسبات دوجانبه بین دو خبرگزاری باشد.

وی افزود: بسیار امیدوارم که روابط دوجانبه مجدداً‌ به سطح قبلی بازگردد و خبرگزاری‌ها بتوانند مناسبات فیمابین را توسعه دهند.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی آذربایجان با استقبال از ایده مدیرعامل ایرنا درخصوص احیای دفتر ایرنا در باکو و آذرتاج در ایران،‌ خاطر نشان کرد:‌ صدالبته ان شا الله امید داریم که دفاتر دو خبرگزاری در کشورهای مقابل،‌ فعالیت خود را از سر بگیرند و این منوط به تصمیمات و مذاکرات وزارت‌های خارجه کشورها است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود،‌ با ابراز ناراحتی از واقعه حمله به سفارت آذربایجان در ایران خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه شاهد تنش‌هایی در روابط دو کشور دوست بودیم که اوج آن،‌ حمله مسلحانه به سفارت ما بود که امیدوارم هرچه زودتر،‌ فرد مرتکب حمله به اشد مجازات برسد.

رئیس آذرتاج همچنین با ابراز تاسف از اینکه حمله به سفارت آذربایجان در کشور دوست آذربایجان رخ داده است،‌ ادامه داد: البته این تنش‌ها با تلاش‌های طرفین در حال رفع شدن است و آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز همچون آقای رئیسی به دنبال توسعه مناسبات با همسایگان است و از توسعه روابط با ایران نیز حمایت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha