۲۹۵ نفر در چهارمحال و بختیاری از تسهیلات سفر رییس‌جمهور بهره‌مند شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیر صندوق کارافرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق در راستای پاسخگویی به نامه‌های مردمی در سفر رییس‌جمهور به استان به ۲۹۵ متقاضی، تسهیلات پرداخت کرد.

پژمان نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق از محل تسهیلات ضروری ۲۵ فقره به مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و از محل پرداخت تسهیلات خوداشتغالی ۲۷۰ فقره به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان پرداخت کرد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی صندوق خُرد محلی در مناطق مختلف این استان برای کمک به کسب و کارهای کوچک، تصریح کرد: هر یک از این صندوق‌ها به صورت میانگین ۱۵ تا ۵۰ صندوق شغل ایجاد کرده است و تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۱۸ صندوق خرد محلی استان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری کمک به معیشت خانواده‌های روستایی و دسترسی آسان زنان روستایی به تسهیلات ارزان‌قیمت را از مزایای راه‌اندازی صندوق‌های خُرد محلی عنوان کرد و گفت: تسهیلات پرداخت شده از محل این صندوق به صورت خودگردان با تشکیل گروه‌های کوچک اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف به متقاضیان پرداخت می‌شود.

نوروزی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی پس از تصویب طرح مربوطه و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود و علاوه‌بر اینکه نظارت جدی نسبت اجرای این طرح‌ها انجام می‌گیرد اما ارائه مشاوره‌های لازم برای پیشبرد بهتر طرح به متقاضیان ارائه می‌شود و پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های اشتغال در صورت نیاز، تسهیلات تکمیلی پرداخت می‌شود تا آن طرح به مرحله اجرایی برسد.

به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

بهره‌مندی از تسهیلات تبصره (۱۸) قانون بودجه، طرح "تام" و طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، به‌عنوان بخشی از راهکارهای موجود پیش روی واحدهای صنعتی غیرفعال یا نیمه فعال کوچک و متوسط برای اخذ تسهیلات و منابع مالی لازم و خروج از رکود است که صندوق کارآفرینی متولی پرداخت بخشی از این اعتبارات است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha