۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۰:۲۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85176032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار کره شمالی به آمریکا درخصوص استفاده از سلاح هسته‌ای

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، وزیر دفاع کره شمالی در واکنش به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی این کشور را به حمله هسته‌ای تهدید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که استقرار تسلیحات آمریکایی مانند ناوهای هواپیمابر، بمب افکن یا زیردریایی‌های هسته‌ای در کره جنوبی می‌تواند شرایط استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی کره شمالی را فراهم کند.

در این بیانیه آمده است: مشاهده روزافزون استقرار زیردریایی هسته‌ای استراتژیک و سایر تجهیزات استراتژیک ممکن است تحت شرایط استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مشخص‌شده در قانون کره شمالی قرار گیرد.

در همین رابطه خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی اعلام کرد: مرحله درگیری نظامی در شبه جزیره کره به عنوان یک واقعیت خطرناک پدیدار شده است.

رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه پس از حضور روی عرشه زیردریایی آمریکایی یو اس اس کنتاکی که قابلیت حمل موشک‌های اتمی را دارد، به کره شمالی هشدار داد و گفت که سئول و واشنگتن به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی پاسخ قاطع و گسترده خواهند داد.

زیردریایی هسته‌ای غول پیکر آمریکا روز سه‌شنبه در بندر بوسان پهلو گرفت. این بعد از بیش از ۴۰ سال است که یک زیردریایی آمریکایی در آب‌های شرق آسیا ظاهر می‌شود.

کورت کمپبل هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور منطقه هند - اقیانوسیه ضمن اعلام خبر ورود زیردریایی به بندر بوسان، مدعی شده است که هدف ورود این زیردریایی اتمی به آب‌های کره جنوبی، تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی است.

این مقام رسمی آمریکا گفت که بعد از گفت وگوها و مذاکرات یون سوک یول و جو بایدن روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا که ماه آوریل سال جاری در واشنگتن انجام شد، آمریکا قول داد که یک زیردریایی با قابلیت حمله سلاح هسته‌ای برای افزایش بازدارندگی در برابر کره شمالی به آب‌های منطقه اعزام کند.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی این اقدام را محکوم کرد و هشدار داد این اقدام ممکن است در عمل منجر به بدترین بحران و درگیری هسته‌ای دنیا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha