۱۸۰۰ زنجانی در طرح تابستانه مهارت آموزش می‌بینند

زنجان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: قریب به یک هزار و ۸۰۰ نفر در طرح تابستانه مهارت در آموزشگاه‌های دولتی و مراکز خصوصی استان آموزش می‌بینند.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی برای دانش آموزان و مهارت جویان استان درحال اجراست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این طرح تابستانه در قالب تفاهم‌نامه هفت جانبه اجرا شده است، گفت: این طرح در قالب دوره‌های ایران مهارت اجرا می‌شود.

وی افزود: تعداد مراکز دولتی که در این طرح همکاری دارند ۱۳ مرکز است که ۴۸ دوره‌ ویژه خواهران، ۳۴ مورد برای برادران و ۱۵ دوره مشترک با ظرفیت یک هزار و ۲۷۴ نفر را برگزار می کنند.

انصاری ادامه داد: همچنین برای بخش غیر دولتی نیز ۵۵ دوره‌ با ۴۴ حرفه‌ آموزشی و ۵۲۲ نفر ظرفیت تعیین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت، گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی است، گفت: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنها، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش آموزان، شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل، کمک به هدایت تحصیلی و شغلی، استعدادسنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی از اهداف اجرای این طرح است.

انصاری گفت: دوره‌های ویژه مدرسه تابستانه مهارت بین ۳۰ تا ۱۰۰ ساعت است که برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان طرح ایران مهارت برگزار می‌شود و برای شرکت‌کنندگان تاییدیه طی دوره و برای گروه‌های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال گواهینامه با کد استاندارد سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای صادر خواهد شد.

وی افزود: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به منظور تربیت و ارتقای مهارت های شغلی جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر بدون مهارت یا کم مهارت که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به اجرا درآمده، نوید بخش مسیری منطقی و درست به سمت توانمندسازی جوانان برای اشتغال با سرعت بیشتر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموزی برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha