وزش باد خسارت‌زا خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار و با احتمال بروز خسارت از امروز تا روزهای پایانی هفته آینده به عنوان پدیده غالب در این استان پیش‌بینی شده است.

زهرا آهنگرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای امروز و هفته پیش رو همچنان شاهد افزایش سرعت باد در خراسان رضوی خواهیم بود که بویژه در ساعات عصر بر شدت آن افزوده می شود.

وی اضافه کرد: این شرایط با شدت و ضعف تا روزهای پایانی هفته آینده ادامه دارد که طی این مدت در برخی نقاط استان گاهی وزش باد شدید خواهد بود و با گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و نیز کاهش میدان دید همراه است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در نواحی بادخیز استان از جمله مناطقی از غرب و برخی نواحی شرقی وزش باد شدید و با احتمال بروز خسارت همراه خواهد بود.

وی گفت: از نظر دما نیز طی هفته آینده دمای هوا به تدریج روند افزایشی دارد.

آهنگرزاده در خصوص پیش بینی وضعیت هوا در کلانشهر مشهد نیز افزود: از فردا بعد از ظهر احتمال وقوع گرد وغبار انتقالی به این کلانشهر با توجه به شدت وزش باد بسیار قوی است.

وی بیان داشت: تاکنون هشداری در این خصوص صادر نشده است اما در صورت نیاز و قوت گرفتن شدت گرد و غبار، هشدار لازم صادر و اطلاع رسانی به عموم مردم انجام می گردد.

این کارشناس هواشناسی افزود: طی شبانه روز گذشته فریمان با حداقل دمای ۱۵ درجه سلسیوس و مه ولات با حداکثر دمای ۴۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای استان گزارش شده اند و بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت در شهرستانهای تایباد و نیشابور با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی گفت: میانگین دمای مشهد در این مدت بین ۲۲ و۳۳ درجه سلسیوس گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha