۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85176149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: همایش شیرخوارگان باعث بیداری دلهای مردم می‌شود

نوشهر- ایرنا- امام جمعه نوشهر گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان در سراسر کشور باعث بیداری دلها و موجب تحرک عواطف آحاد مردم علیه خشونت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته این شهرستان افزود : در واقعه عاشورای حسینی چندین کودک شهید شدند اما شهادت حضرت علی اصغر (ع) در بین شهدا جانسوز بوده است.

وی اظهارداشت: اکنون کودک کشان عصر ما با برگزاری همایش شیرخوارگان مخالف هستند، کسانی که تفکرشان کودک کشی است عملشان نشان داده که حرمله آن زمان در واقع حرمله امروز هم هستند، در یمن، فلسطین و سوریه و حتی کشورمان ایران. وقتی کشورمان را با لحاظ دارو تحریم می کنند تعدادی از کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای جانشان را دست داده اند.

وی خاطرنشان کرد: حرمله زمان ما حاضر هستند گندم را در دریا بریزند اما به ملت های فقیر ندهند، در کشور افریقا بچه ها با سوء تغذیه و گرسنگی جان می بازند و اینها کار حرمله عصر ماست.

خطیب جمعه نوشهر یادآور شد: انتظار است دهه عاشورای حسینی مایه بیداری، آگاهی و بصیرت باشد و به این مساله توجه بشود که چرا واقعه عاشورا بوجود آمد؟ چرا ارزشهای دینی به یکبار عوض شد؟ چرا نگرشها تغییر کرد؟ به خاطر این که مردم آن بصیرت نداشتند.

آیت الله مشایخ تصریح کرد: چون مردم آن زمان بصیرت نداشتند امام شان را به شهادت رساندند، از آنجا که امروز اسم آن را جنگ ترکیبی گذاشتیم، همین بلایی که دشمن می خواهد بر سر بچه ها و نسل هایمان بیاورد، جنگ ترکیبی یعنی جنگ روانی، اقتصادی، تبلیغاتی.

وی اضافه کرد : در زمان حاضر دشمن در فضای مجازی می خواهد همین بلاها را بر بچه های ما بیاورد که هدفش تغییر نگرش هاست، در چنین شرایطی باید بصیرت داشت چرا که آنها به دنبال این هستند تا مردم با نماز و امام حسین (ع) فاصله بگیرند و با مسجد رابطه نداشته باشند.

وی مبارزه با قدرت فساد و طاغوت را رکن اساسی قیام سید الشهدا برشمرد و اظهارداشت: امام حسین (ع) می خواست به مردم همه اعصار بگوید که نباید با قدرت فساد کنار آمد و امروز هیات های عزاردار و مساجد وظیفه دارند جهاد تبیین کنند، جهاد تبیین یعنی روشنگری، بیدارگری. امروز باید چهره یزید زمان را شناخت و شناساند و معرفی کرد.

امام جمعه نوشهر گفت : اکنون هر کسی فرهنگ بی اعتقادی و بی بندوباری را ترویج دهد یزید زمان ما است، دشمن در صدد است مردم را ناامید کنند و برای رسیدن به هدفشان گاهی گرانی ها و ضعف ها را رخ می کشانند لذا درسی که باید از حضرت ابوالفضل در عاشورای حسینی گرفت امیدواری است، مردم نباید ناامید شوند.

آیت الله مشایخ هتک حرمت به قرآن مجید در کشور سوئد را محکوم کرد و گفت : هدف رژیم صهیونیستی و دشمنان تداوم موج اهانت به قرآن است و آنان می خواهد در بین پیروان ادیان اختلاف بیندازند نکته مهم این که با وجود این شیطنت ها، قرآن در حال طلوع بیشتر است چرا که این کتاب الهی مایه بصیرت است و از مسوولان نظام جمهوری اسلامی انتظار است که برای مقابله با این جریانات تصمیمات متقضی اتخاذ کنند و مقابل این بی ادبان و مفسدان بایستند.

وی روز ۳۰ تیر را مصادف با سالروز بزرگداشت آیت الله کاشانی برشمرد و گفت : قیام این روز به رهبری آیت الله کاشانی صورت گرفت و این واقعه نشان داد که همراهی مردمی با روحانیت همیشه عامل موفقیت بوده و هست و جدایی از آنها عامل شکست خواهد بود و ما امروز حمایت و تبعیت خودمان از علمای ربانی، مراجع تقلید و در راس آنها رهبر معظم انقلاب اعلام می داریم.

امام جمعه نوشهر به برگزاری اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی در تاریخ پنجم مرداد سال ۵۸ اشاره و اضافه کرد : نماز جمعه عامل وحدت و همبستگی و امید آفرین بوده است، نمازجمعه مصداق معروف است و مهمترین مرکز امر به معروف بوده و حضور در این آیین عبادی و سیاسی در واقع امضا نظام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha