۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85176175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار تن روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی تخلیه شد

رشت- ایرنا- معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از پهلوگیری و تخلیه همزمان سه کشتی حامل ۱۵ هزار تن روغن خام خوراکی و تخلیه آن در اسکله‌های مجتمع بندری انزلی خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجتبی نظری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این کشتی‌ها حامل ۱۵ هزار تن روغن خوراکی بود که با پهلوگیری همزمان در اسکله‌های بندرانزلی تخلیه شدند.

وی گفت: روغن خوراکی ۲ فروند از کشتی‌ها از طریق خطوط لوله به مخازن روغن منتقل شد و کشتی دیگر با حمل یکسره محموله خود را تخلیه کرد.

وی، مبداء کشتی‌های پنج هزار تنی را کشور روسیه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت مخازن روغن مجتمع بندری انزلی ۱۶ هزار تن است.

به گفته نظری، طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده ۴۰ هزار تن دیگر به ظرفیت نگهداری روغن خوراکی در مجتمع بندری انزلی افزوده خواهد شد.

وی به رشد چشمگیر تخلیه و بارگیری روغن خوراکی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۶ هزار تن روغن در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شاخص رشدی ۳۸۰ درصدی داشته‌ است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha