۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85176204
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خروش دیار قومیت ها در محکومیت اهانت به قرآن کریم

بجنورد- ایرنا- شهروندان بجنوردی پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی باشکوه، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرده و انزجار خود از این اقدام قبیح و ننگین را فریاد زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایت مدار بجنورد از ترک و کٌرد گرفته تا تات و بلوچ و ترکمن، امروز پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در یک راهپیمایی باشکوه، اقدام سوئد در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم و بار دیگر جلوه ای زیبا از وحدت و یکدلی به نمایش گذاشتند.

نمازگزاران بجنوردی با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و " الله اکبر " به خیابان ها آمدند تا مشت محکمی بر دهان دشمنان و بانی این اقدامات بزنند و به آنها یادآوری کنند که مردم دین دار ایران هیچگونه هتک حرمت به مقدسات را نمی پذیرند.

مردم خراسان شمالی اعلام کردند که اقدام ننگین در کشور سوئد و اهانت به ساحت قرآن کریم در حالی است که استکبار و اروپا، مدعی آزادی بیان بوده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این اقدام، کار جنون آمیز است که هدف از آن حمله به اصل اسلام و قرآن است.

خروش دیار قومیت ها در محکومیت اهانت به قرآن کریم

همچنین به گزارش خبرنگاران ایرنا مردم دیگر شهرستان های خراسان شمالی با شعارهای "مرگ بر استکبار"، "مرگ بر اسرائیل" و "سوئد جنایت می کند، آمریکا حمایت می کند" انزجار خود را از این اقدامات ننگین و حامیان آنها اعلام کردند.

راهپیمایی امروز در بجنورد با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، استاندار خراسان شمالی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان همراه بود.

به گزارش ایرنا، یک افراطی سوئدی در تیر ماه سالجاری تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است.

سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha