۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85176322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسروی: مدرسان داوری ایران از همتایان خارجی چیزی کم ندارند

تهران- ایرنا- عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: دوره دانش‌آفزایی داوران با مدرس ایرانی برگزار و تمامی دستورالعمل‌های فیفا در این دوره تدریس شد.

به گزارش ظهر جمعه ایرنا، علی خسروی در حاشیه مراسم اختتامیه دوره دانش‌افزایی داوران ایرانی اظهار داشت: ۸۵ نفر از برترین داوران ایران در این کلاس فشرده حضور داشتند و مدرسان ایران آخرین قوانین داوری را برای آنان تدریس کردند. باید بگویم که مدرسان ما از خارجی‌ها چیزی کم ندارند و تمام دستورالعمل‌های داوری فیفا در این پنج روز تدریس شده است. انتخاب این ۸۵ نفر بسیار سخت بود و چند روز ذهن من را نیز درگیر کرد و حتی دچار یاس فلسفی شدم!

این پیشکسوت داوری ادامه داد: در فصل گذشته داوران در ۳۰ مسابقه اشتباه داشتند که تنها ۱۲ درصد این اشتباهات منجر به تغییر نتیجه شد. امیدوارم در فصل آینده این اشتباهات به کمترین میزان ممکن برسد. تیم‌ها در فصل پیش رو هزینه زیادی کرده‌اند که البته این به ما ربطی ندارد اما به آنها اطمینان می‌دهیم که داوران بهترین قضاوت را خواهند کرد.

عضو کمیته داوران در خصوص استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی/VAR در فصل آینده نیز افزود: این یکی از مهم‌ترین تاکیدهای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال استفاده از VAR است و فدراسیون هم کارهای لازم را انجام داده اما برای پیشبرد اهداف به همکاری دستگاه‌های دیگر هم نیاز است. دولت و وزارت امور خارجه نیز باید کمک کنند چون ما تحریم هستیم. حتی جیانی اینفانتینو(رئیس فیفا) می‌تواند یک دستور برای ورود VAR به ایران صادر کند تا مشکلات کمتری در این خصوص داشته باشیم.

خسروی در خصوص سن داوران ایرانی نیز گفت: سن داوران در آسیا متفاوت از اروپا و آمریکا است. در آسیا سقف سن ۴۵ سال است و ما نیز تابع مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. شاید برخی از داوران ما به بازنشستگی اعتراض داشته باشند اما کمیته داوران طبق اساسنامه فدراسیون و AFC اقدام خواهد کرد. داوران باتجربه ما می‌توانند ۲۰ سال در بخش نظارت و مدرسی نیز فعالیت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha