۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85176329
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت یزد: دشمن از عاشورا ضربه دیده است

یزد- ایرنا - امام جمعه موقت یزد گفت: دشمن از عاشورا ضربه دیده و اگر امروز ایران سرافزار است و در عالم، محکم و استوار ایستاده به برکت عاشورا و فدارکاریهای سیدالشهدا(ع) و اصحاب حضرت است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد افزود: محرم و عاشورای امام حسین (ع) و فداکاریهای اهل بیت، مشعل فروزان و رود خروشانی است که باید جوامع بشری را تا پهنه قیامت و حتی قیامت راهنمایی و پشتیبانی کند.

مدرسی خاطرنشان کرد: قیام عاشورا ، در هیچ عقلی از عقول ما نمی گنجد یک قضیه استثنایی در سرتاسر تاریخ اصلی است و از ازل تا ابد اثرگذار است؛ آثار شهادت امام حسین(ع) از ابتدا تا انتهای خلقت جاری است.

وی گفت: براساس آیات و روایات، پیامبری نبوده که بر امام حسین (ع) گریه نکرده باشد ، پیغمبر خاتم قبل از شهادتش بر او گریست ، جن و انس و وحوش بیابانها ، ماهیان دریاها بر حضرت و مصیب های آن گریستند، اینها همه نشان از مقام امام حسین (ع) است و بر خودتان ببالید که شیعه حضرت سیدالشهدا (ع) هستیدو عزادار و نوحه خوان آن می باشید و به این افتخار کنید.

وی اضافه کرد: برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) خلوص را فراموش نکنید و برای خدا و برای راهی که سید الشهدا فدا شده حرکت کنیم و آن حضرت برای اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

مدرسی اضافه کرد: دشمن گاهی به صورت رسمی و غیر رسمی به عقاید ما ضربه می زند جاسوسان و نفوذی های انها و یا افراد ساده لوحی که تحت تاثیر آنها واقع می شوند.

امام جمعه موقت یزد گفت: بدانید دشمن در صدد است از هر روزنه ای که برای او امکان داشته باشد علیه اسلام ،تشییع و جمهوری اسلامی سمپاشی و نفرت پراکنی کند و آسیب بزند.

پس از پایان نماز جمعه ، نمازگزاران یزدی در محکومیت توهین به قرآن مجید در کشور سوئد، راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهایی، برخورد با عوامل این عمل ننگین را خواستار شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha