امام جمعه سمنان: توافق ایران و عربستان به دستاوردهای بین‌المللی منجر شود

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اظهار امیدواری از ثمره‌های برقراری توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در ابعاد مختلف از جمله تقویت روابط با کشورهای جهان، گفت: این توافق باید به دستاوردهای بین‌المللی منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی که به تازگی از حج تمتع بازگشته است در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: نسبت به سال‌های گذشته برخورد سعودی‌ها با زائران پیرو توافق سیاسی ایران و عربستان تغییر و بهبود یافت.

امام جمعه سمنان: توافق ایران و عربستان به دستاوردهای بین‌المللی منجر شود

وی خاطر نشان کرد: حفظ حرمت و احترام به شیعه در بقیع پیرو توافق سیاسی ایران و عربستان مشهود بود.

به گزارش ایرنا، ایران و عربستان بعد از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک، رسماً روابط خود را از سرگرفتند؛ رخدادی تحول‌آفرین در منطقه که افزون بر رفع اختلافات دوجانبه، بستر را برای بازشدن گره‌های کور بحران‌های خاورمیانه هموار می‌کند و بی‌تردید آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگترین بازندگان این رنساس ‌هستند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و «فیصل بن فرحان» همتای سعودی پنجشنبه ۱۷ فروردین در پکن با یکدیگر دیدار کردند. این نخستین دیدار وزرای خارجه ۲ کشور پس از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک به شمار می‌رفت؛ دیداری که خروجی آن بیانیه‌ای نویدبخش بود.

در متن بیانیه پایانی، طرفین متعهد شدند در «ایجاد امنیت، ثبات و شکوفایی منطقه» تشریک مساعی داشته باشند. در این مسیر، بر «فعال‌سازی موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دو کشور» به تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۸۰ و «موافقتنامه عمومی همکاری» به تاریخ ۶ خرداد ۱۳۷۷ تاکید شد.

دشمن به دنبال بی‌احترام کردن مقدسات

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم افزود: دشمن با این اقدام سخیف به دنبال بی‌احترام کردن مقدسات مسلمانان است، اما باید بداند این اقدام‌ها اثری ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در بین مسلمانان باید بیش از پیش تلاش شود.

وی با تاکید بر حضور پرشور قشرهای مختلف مردم در نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه یک واجب عبادی و سیاسی است و باید با اقدام‌های فرهنگی رغبت جوانان به حضور در نماز جمعه را بیش از پیش افزایش داد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: حضور در نماز جمعه موجب بصیرت افزایی و آگاهی بخشی افراد می‌شود.

وی با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور گفت: روشنگری و اقناع افکار عمومی، راهکار مقابله با دسیسه دشمنان و نماز جمعه پایگاهی برای اطلاع‌رسانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیشنهاد برگزاری نمازجمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی ارائه شد و حضرت امام خمینی (س)، این مهم را به خود ایشان سپرد و بدین ترتیب در ۵ مرداد ۱۳۵۸ برابر با سوم رمضان سال ۱۳۹۹ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار امیدواری کرد: نمازگزاران و مردم شریف استان سمنان با صرفه جویی در مصرف انرژی در پایداری شبکه خدمت‌رسانی در بخش آب و برق بیش از پیش همراهی کنند تا از موج گرما بدون مشکل عبور کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha