امام جمعه کرمانشاه: آمریکا از عاملان اصلی دسیسه قرآن‌سوزی است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا از عاملان اصلی و پشت پرده دسیسه قرآن‌سوزی در کشور سوئد است.

به گزارش ایرنا، آیت الله مصطفی علما در آیین نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: آمریکای جنایتکار هر چند سال یکبار قصد دارد با توطئه هایی از این دست به اسلام و مسلمانان ضربه وارد سازد ولی باید بداند مسلمانان هرگز و در هیچ شرایطی دست از اعتقادات خود و به ویژه قرآن برنمی دارند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی نوکر امریکا بوده و هرچه وی بخواهد را اجرا می کنند یادآور شد: کشورهای اروپایی و به خصوص سوئد باید به این نکته واقف باشند که اگر قصد داشته باشند با اینگونه اقدامات سخیف ما را بازی دهند ما با دنیای آنها بازی خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مسلمانان هرگز با اسلام و دینشان معامله نخواهند کرد و این سکوت مدعیان حقوق بشر در اهانت به قرآن کریم بار دیگر دروغی بودن ادعاهای آنها را به جهانیان نشان داد.

آیت الله علما با بیان اینکه مسلمانان دنیا با قرآن عجین شده اند افزود: اهانت به قرآن اهانت به همه کتب اسلامی است و دشمن متوجه باشد که این اتفاق باعث اتحاد و یکپارچگی بیشتر بین مسلمانان خواهد شد.

نماز جمعه ایران در دنیا بی نظیراست

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به پنجم مردادماه سالروز برپایی نخستین نماز جمعه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی گفت: این آیین عبادی، سیاسی امری بسیار مهم، نماد همدلی، وحدت، تأمین‌کننده‌ نیاز جامعه و زمینه‌ساز گفتمان و بصیرت‌بخشی است که مانع ترفندهای بدخواهان و دشمنان نظام شده است و برگزاری آن در ایران اسلامی امری بی نظیر است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در دوران هشت سال دفاع مقدس مقدرات جنگ را حتی تعیین و عوض می کرد افزود: برپایی این مراسم عبادی، سیاسی همواره از نشانه‌های اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی بوده و موجب تبیین خط و مشی سیاسی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی، افزایش انسجام اجتماعی، ارتقا آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در کشور بوده است.

آیت الله علما اضافه کرد: نماز جمعه تنها یک آیین و مناسک ساده عبادی نیست بلکه یک جریان بزرگ است که اقامه آن همدلی و اتحاد مسلمانان را در پی دارد.

امر به معروف و نهی از منکر اسلام را زنده نگه داشته است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه اساس قیام امام حسین (ع) در عاشورا احیای امر به معروف و بصیرت است یادآور شد: محوری‌ترین حرکت نهضت سیدالشهدا (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که احیای این فریضه واجب باید اساس حرکت جامعه اسلامی قرار گیرد که بهترین راه نجات و سعادت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان خوش صورت گیرد تاکید کرد: همه جوانان فرزندان خود ما هستند بنابراین باید در کنار جوانان حضور یافت و سخنان و خواسته هایشان را گوش فرادهیم.

آیت الله علما با بیان اینکه در واقعه کربلا باید در مورد هدف قیام امام حسین‌ (ع) تفکر کرد افزود: یکی از مهمترین دلایل حادثه عاشورا برپاداشتن امر به معروف و نهی از منکر بود که این فریضه الهی تنها به قشری خاص یا رفتاری خاص منحصر نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha