۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85176381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم دارالمومنین کاشان  اهانت به قرآن کریم را  محکوم کردند+فیلم

کاشان - ایرنا - مردم ولایت‌مدار دارالمومنین کاشان با حضور پرشور خود بعد از نماز جمعه در محکومیت اهانت به قرآن کریم، انزجار و خشم خود را از بدخواهی دشمنان به رخ کشیدند و این اقدام سخیف را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و شهیدپرور کاشان بعد از ظهر جمعه سی‌ام تیرماه و پس اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه، با حضور پرشور خود در راهپیمایی محکومیت در توهین به ساحت قرآن کریم، برگ زرینی در دفتر افتخارهای این دیار خلق کردند.

نمازگزاران با شعارهایی همچون «مرگ بر سوئد آمریکایی»، «جمهوری اسلامی رهرو دین مبین،آمریکا،اسرائیل دشمن قرآن و دین»،«هر کس به قرآن می کند اهانت،آمریکا از او می کند حمایت»، «ما رهرو حسینیم(ع) ساکت نمی نشینیم» ،«الله اکبر»،خشم و انزجار خود را از این اقدام ابراز داشتند.

به گزارش ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای صدور مجوز دولت سوئد به گروه‌ها و جریانات افراطی و نحله‌های شیطانی جهت سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در روزهای عزای سید و سرور شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، شاهد بودیم دگر باره عوامل شیطانی در کشور سوئد به کتاب نورانی و انسان‌ساز قرآن کریم جسارت کردند؛ بی‌شک این اقدامات نابخشودنی و اهانت به قرآن کریم، یک ستیز سازمان یافته از سوی قدرت‌های استکباری و صهیونیست بین‌الملل بوده که با حمایت سخیف دولت سوئد صورت گرفته و با هدف تخریب اسلام انجام یافته و هرگز با تعالیم ادیان الهی قابل جمع نبوده و قابل تحمل نیست.

روز گذشته پناهنده عراقی‌الاصل که هشتم تیر در مقابل مسجد استکهلم سوئد با اهانت به قرآن کریم، ‌آن را آتش زده بود، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد در مقابل سفارت عراق در استکهلم ضمن توهین به قرآن کریم، پرچم عراق را نیز آتش زد.

این اقدام خشم مسلمانان ساکن استکهلم را در پی داشت و امروز نیز نمازگزاران در نقاط مختلف کشور به این موضوع اعتراض کردند.

در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، شامگاه گذشته (پنجشنبه) سفیر این کشور در تهران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha