درایت دولت، روابط با کشورها را مستحکم کرده‌ است

بندرعباس - ایرنا - امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه درایت دولت سیزدهم، روابط با کشورها را مستحکم کرده‌ است، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید دستش برای مستضعفان جهان باز باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین قنبر درویشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهارکرد: برخی در دوره‌ای فکر می‌کردند که دنیا فقط آمریکا و اروپا است درحالی که اگر جمعیت دنیا را درنظر بگیریم هند و چین ده‌ها برابر جمعیت کشورهای اروپایی هستند.

رابطه گرگ و میش را قبول نداریم

وی با بیان این جمله که مخالف رابطه با کشورهای اروپایی نیستیم اما رابطه گرگ و میش را قبول نداریم، یادآور شد: امروز با درایت و مدیریت دولت سیزدهم روابط جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها و دولت‌هایی که در مقاطعی نادیده گرفته شد، مستحکم‌تر شد.

امام جمعه موقت بندرعباس در این رابطه به قراردادهای تجاری اخیر که بین دولت سیزدهم و برخی از این کشورهای منطقه و آفریقایی بسته شد، اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید دستش به سوی مستضعفان جهان باز باشد چراکه نتیجه و اثرگذاری این روابط و قراردادها باعث تقویت اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی، هشدار سردار تنگسیری به توقیف‌کنندگان نفت ایران اشاره کرد و افزود: فرمانده نیروی دریایی سپاه روز گذشته با بیان اینکه انگلیس از آمریکا خبیث‌تر است، تاکید کرد ما آن شرکت نفتی که بخواهد نفت ما را از این کشتی خالی کند مسوول می‌دانیم و مقابله به مثل می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مشکلات و آسیب‌های مساله قاچاق سوخت به ویژه در شرق استان هرمزگان پرداخت و ادامه داد: بخشی از مقصران این موضوع قاچاقچی‌ها هستند که امیدواریم در سایه دغدغه‌های مسوولان و متولیان امر این مساله زودتر جمع‌ شود.

پرهیز از خرافه‌خوانی در مراسم‌های عزاداری امام حسین

خطیب جمعه بندرعباس همچنین بر رعایت مسائل شرعی و دینی و پرهیز از خرافه‌خوانی در مراسم‌های عزاداری امام حسین علیه السلام تاکید کرد و افزود: باید با ذکر امام حسین علیه السلام هدف امام از قیام عاشورا را زنده نگه‌داریم و دنیا را با هدف قیام امام حسین(ع) آشنا کنیم.

دولت‌ها از حیثیت قرآن و عترت دفاع کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی، اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب مقدس در کشورهای اروپایی را محکوم کرد و اخراج سفیر سوئد از عراق را نمونه‌ای از قاطعیت دولت این کشور در دفاع از قانون خدا دانست.

وی افزود: از علمای کشورهای اسلامی تقاضا داریم که به دولت‌هایشان فشار بیاورند و مردم را بیدار کنند که دولت‌ها از حیثیت قرآن و عترت دفاع کنند.

امام جمعه موقت بندرعباس همچنین در بحث رعایت موازین دینی و شرعی در کشور به مساله حجاب و هنجارشکنی‌ها در این موضوع اشاره و بیان کرد: اگر مادران و پدران خودشان مقید به رعایت موازین شرعی از جمله حجاب و حلال و حرام دین باشند فرزندانشان‌ نیز این موضوع را جدی خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام درویشی ادامه داد: اگر مردان جامعه باغیرت باشند اجازه نمی‌دهند زنان و دختران شان با وضعیت نامناسب و زننده وارد جامعه و بازارها شوند بنابراین در این مساله قبل از اینکه به دولت تذکر بدهیم خودمان باید قوانین دینی و اجتماعی‌مان را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: در این حوزه نهادها و ارگان‌های متولی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و با هنجارشکنان نیز طبق قانون برخورد شود.

به گزارش ایرنا، مردم خونگرم دریا آفتاب و شرجی شهر بندرعباس در هوای گرم تابستانی در پایان نمازجمعه این هفته نیز همزمان با مردم سایر استان‌ها با حضور پرشور خود اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

"سلوان مومیکا" فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، 29 تیرماه نیز دوباره تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم اهانت کرد.

دولت عراق نیز روز گذشته در پایان نشست اضطراری خود بعد از ماجرای حمله برخی افراد به سفارت سوئد در بغداد در واکنش به اهانت به قران کریم، با صدور بیانیه رسمی از خانم جسیکا سواردستروم سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha