دشمن می‌خواهد محتوای هیات‌ها را از حسین(ع) تهی کند

تبریز- ایرنا - امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمن می‌خواهد محتوای هیات‌ها را از امام حسین(ع) تهی کنند از این رو هیات‌ها باید به مشی حرکتی امام حسین(ع) توجه کرده و در کنار ایجاد شور حسینی به  شعور حسینی هم توجه کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: برخی هیات‌ها مطالبی مطرح می‌کنند و به نوعی امام حسین(ع) را تبلیغ می‌کنند که بُعد سیاسی سید الشهدا در سایه می ماند.
وی خطاب به مداحان گفت: مکتب‌خوانی، تاریخ ادیان و عزاداری‌ها باید معرفت‌افزایی داشته و بر اساس اصول و موازین و اسناد و مدارک باشد.

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: یاران امام حسین(ع) شجاع بودند و از مرگ نمی‌ترسیدند؛ آنها بصیرت داشتند که شاخص‌ترین آنها در کربلا حضرت عباس(ع) بود.

وی با تاکید بر اینکه ایام محرم بهترین فرصت برای همه است، توضیح داد: در عین حال که ارتباط عاطفی و دلی با ائمه داریم باید آن را به ارتباط عمیق و معرفتی تبدیل کنیم زیرا این خواست ائمه اطهار(ع) است و باید جوانان را در کنار عزاداری به احکام دینی و انجام آنها سوق داد.

حجت الاسلام عالی با طرح این سوال که انسان وقتی به کسی محبت دارد مگر می‌شود به حرف محبوب گوش ندهد؟ گفت: از این‌رو آموزش مسایل دینی و نماز و راستی جزو خواسته محبوب است.

وی به مناسبت‌های هفته و پنجم مرداد (اولین اقامه نماز جمعه) اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یک موهبت الهی است که توسط انقلاب اسلامی احیا شد؛ البته نماز جمعه‌ها در برخی شهرها برگزار می‌شد اما نماز جمعه تاثیرگذار و برکت‌آفرین بعد از انقلاب اسلامی برگزار شد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: یکی از توصیه‌های شهدا حضور در نماز جمعه است زیرا این یک کنگره وحدت‌آفرین است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک اجتماع سیاسی و معنوی است، گفت: نماز جمعه علاوه بر اینکه خود عظمت دارد، نمایش سیاسی و وحدت‌آفرین است، آگاه‌سازی و بصیرت‌زایی از ویژگی‌های نماز جمعه است و به راستی این نماز نقش سازندگی دارد.

امام جمعه موقت تبریز به سالروز آخرین عملیات دفاع مقدس در پنج مرداد سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: در این روز دشمن متوهم شد و گمان کرد که کشور ضعیف شده از نظر درونی شکننده شده است و منافقین با شعار از مهران تا تهران را با نام عملیات غرور جاودان شروع کردند.

عالی ادامه داد: اما دشمن غافل از این بود که رزمندگان خمینی(ره) پای کار هستند و در عملیات مرصاد دشمن را گرفتار و برای همیشه آنها را مایوس کردند.

وی با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی، جهاد، نترسیدن از مرگ، اطعام فقرا، احسان همگی متاثر از سید سالار و شهیدان است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس یک شعار بود آن هم یا حسین(ع) و دشمن هم از این می‌ترسد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه امام حسین(ع) با شهادت خود دین را زنده نگه داشت، گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین نشانه زنده بودن نهضت عاشورا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha