اتحادیه اروپا فاقد قوانین لازم برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه است

تهران- ایرنا- یک مقام دولت هلند با اشاره به دارایی‌های مسدود شده روسیه در اروپا گفت که چالش‌های حقوقی و مخالفت‌های آلمان مانع انتقال این اموال به اوکراین است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، جفری ون لیون مشاور وزیر امورخارجه و دفاع نخست وزیر هلند با اشاره به مخالفت های آلمان و مسائل حقوقی موجود در روند مصادره دارایی های روسیه و انتقال آن به اوکراین گفت اتحادیه اروپا هنوز آماده چنین اقدامی نیست.

این مقام هلندی که در موسسه امنیتی آمریکایی آسپن سخنرانی می کرد، افزود: ما هنوز آماده انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین نیستیم.

براساس گزارش ها، کمیسیون اروپا از سال ۲۰۲۲ بارها اعلام کرده است که قانونی در خصوص دارایی های مسدود شده در نتیجه تحریم های یکجانبه و انتقال آنها به شخص ثالث ندارد.

این نهاد از تابستان سال گذشته تلاش هایی برای تغییر قوانین اروپایی به منظور قانونی کردن مصادره چنین دارایی هایی انجام داده است.

مطابق گزارش کمیسیون اروپا، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه و همچنین نزدیک به ۲۴ میلیارد یورو از دارایی های بخش خصوصی این کشور در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که هرگونه تلاش برای قانونی کردن اقدامات غرب به منظور انتقال دارایی های مسکو به نفع اوکراین به شکست می انجامد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha