اقامه عزای حسینی در بیش از ۲۵۰۰ نقطه/ عشق به امام حسین(ع)شیعه و سنی نمی‌شناسد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از شب گذشته به صورت رسمی عزاداری‌های محرم در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه از سطح این استان پهناور آغاز شده است. 

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، افزود: به صورت رسمی از شب گذشته عزاداری‌های محرم الحرام همزمان با سراسر دنیا در بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مسجد، هیات مذهبی، حسینیه، تکیه ها، خانه های دین و زندگی، هیات‌های خانگی و سیار آغاز شده و مردم این استان پهناور تا پاسی از شب به عزاداری و سوگواری سیدوسالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام می‌پردازند.
وی ادامه داد: از حدود یک هفته گذشته به صورت جدی سیاه‌پوشی شهرهای استان در اولویت عزاداران قرار گرفت و همراه با دستگاه های اجرایی و نهادهایی به مثل شهرداری‌ها شاهد سیاه‌پوشی خیابان‌ها و معابر بودیم.
این مقام مسوول تصریح کرد: برگزاری مراسماتی همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه‌های مختلف، دسته‌روی‌ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان و تجلیل از پیرغلامان حسینی از جمله برنامه‌های محرم الحرام ۱۴۴۵ در سیستان و بلوچستان است.
وی تاکید کرد: هیات‌های مذهبی باید در روند اجرای برنامه‌ها، تابع کامل مصوبات شورای تامین بوده و از ورود خرافات به عزاداری‌ها جلوگیری کنند.

عزاداری‌های محرم جلوه ای از وحدت شیعه و سنی
وی محرم و عزاداری‌های این ماه را جلوه‌ای از وحدت شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی در غم از دست دادن اباعبدالله الحسین(ع) سوگوار بوده و در این ماه به انواع مختلف به عزاداری می‌پردازند.
حجت الاسلام جهانشاهی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از ترکیب قومیتی و مذهبی تشکیل شده و بخش قابل توجهی از مردم این استان را هموطنان اهل سنت تشکیل می‌دهند.
وی افزود: اهل سنت در این ماه، مراسمات خاص خود را داشته بە ویژه در روز عاشورا که آن را با فضیلت می‌شمارند و بر این اساس با آغاز ماه محرم خود را در سوگ سرور و سالار شهیدان سهیم دانسته و با اجرای برنامه‌های وعظ و سخنرانی در محافل مذهبی بە استقبال از این ماه می‌روند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امام حسین(ع) شخصیتی فرا اسلامی داشته و همه ادیان الهی و غیر الهی برای ایشان احترام قائل هستند و در زمینه شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) کتاب نوشته و شعرگفته و یا تحقیقات گسترده ای انجام داده اند.
وی ضمن تاکید به شرکت در مراسمات عزاداری‌ها، خواستار تامل و تفکر بیشتر در زندگی امام حسین (ع) شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha