۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85176617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محاکمه ترامپ در میانه رقابت های انتخاباتی سال آینده میلادی آمریکا

نیوویورک – ایرنا-  یک قاضی فدرال آمریکا روز جمعه به وقت محلی  دستور داد که جلسه دادگاه دونالد  ترامپ در ارتباط با پرونده اسناد محرمانه  در ماه مه سال آینده میلادی (۲۰۲۴ )  آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیلین کانن، قاضی منطقه ای آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که محاکمه ترامپ می تواند در اوایل ۲۰ مه آغاز شود. جلسه مقدماتی این پرونده در ۱۴ مه برگزار خواهد شد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات ها و از حامیان جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گزارش داد اگر این جدول زمانی حفظ شود، محاکمه ترامپ در میان رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ برای کاخ سفید و در بحبوحه چندین مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان برگزار خواهد شد.

این جلسه دادگاه یک امتیاز منفی برای ترامپ و تیم حقوقی او است که می خواستند محاکمه را تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ به تعویق بیندازند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در سال جاری میلادی (۲۳ خرداد ماه)  برای دومین بار در جلسه دادگاهی در  میامی حضور یافت تا در خصوص ۳۷ اتهام وارده درباره نگهداری اسناد محرمانه آمریکا محاکمه شود که البته این بار هم اعلام بی گناهی کرد.

 رئیس جمهور سابق و جنجالی آمریکا در این کیفرخواست در مجموع با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی مواجه شده است.

ترامپ طبق این کیفرخواست، علاوه بر نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه، به توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، مخفی نگه داشتن اسناد، فساد از طریق مخفی کردن یک سند یا سوابق، مخفی کردن اسناد در تحقیقات فدرال، تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت و ارائه اظهارات نادرست متهم شده است.

به تازگی نیز جک اسمیت، بازپرس ویژه آمریکا با نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرده است که او هدف تحقیقاتش در مورد تلاش‌ها برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

نخستین دادگاه رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا چهارم آوریل / ۱۵ فروردین به اتهام پنهانکاری و پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ درباره روابطش، در دادگاه منتهن برگزار شد او پس از حدود یک ساعت، با ۳۴ فقره اتهام، از این دادگاه کیفری خارج شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا متهم است که پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن به نام "استورمی دنیلز" که با او رابطه داشته، پرداخت کرده تا در این باره صحبت نکند.

همچنین شرکت امریکن مدیا متهم است که چند ماه پیش از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری، ۱۵۰ هزار دلار حق السکوت به زن دیگری به نام " مک دوگال" مدل سابق نشریه پلی بوی پرداخت کرده تا درباره رابطه اش در سال ۲۰۰۰ با ترامپ با کسی حرفی نزند.

ترامپ به "توطئه غیرقانونی" برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش برای مخفی کردن اخبار منفی متهم شده است. در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است: رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

وکیل ترامپ این کیفرخواست را " ناامید کننده و غم‌انگیز" توصیف کرد و افزود، این کیفرخواست نشان می‌دهد حاکمیت قانون در ایالات متحده مرده است.ترامپ تمامی این ۳۴ فقره اتهام را در دادگاه رد و خود را بی گناه اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha