دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو

تهران-ایرنا- وزارت خارجه ارمنستان از موافقت وزرای خارجه دو کشور برای دیدار در مسکو خبر داد.

به گزارش ایرنا، «آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور(آرمن‌پرس) اعلام کرد: «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان با طرح برگزاری نشست مشترک با «جیحان بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو موافقت کرده است.

وی از سفر وزیر خارجه ارمنستان به مسکو برای شرکت در نشست با همتایان روس و آذری خود خبر داد.

این مقام ارمنی، توضیح بیشتر درباره جزئیات نشست سه جانبه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به آینده موکول کرد.

نشست پیشین وزیران خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ۱۹ ماه می در مسکو برگزار شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریپورت جمهوری آذربایجان نیز امروز اعلام کرد که مقامات باکو و ایروان برای برگزاری جلسات عملیاتی تعیین حدود سرحدات دو کشور در مناطق مرزی مشترک توافق کرده‌اند.

خبرگزاری ریپورت به نقل از دفتر «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد: «طبق توافق دوجانبه طرفین، مقرر شد جلسات تعیین حدود مرزی، هر بار در نقاط مختلف مرز دولتی دو کشور برگزار شو».

پس از جنگ ۴۴ روزه حدود ۳ سال پیش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو طرف با میانجیگری روسیه موافقتنامه آتش بسی را امضا کرده بودند و چند ماه بعد از آن، مذاکره برای عادی سازی روابط دو کشور با وساطت روسیه و اتحادیه اروپا آغاز شد که به گفته مقامات دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.

تعیین حدود مرزی، مذاکره بر سر نحوه ارتباط ارامنه ساکن در مرکز قره باغ (شهر خانکندی و روستاهای اطراف) با ارمنستان و نیز ایجاد مسیرهای ارتباطی از جمله کریدور زنگه‌زور و لاچین از جمله مسائل مورد اختلاف دو طرف برای امضای پیمان صلح و عادی سازی مناسبات طی ۲.۵ سال گذشته بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha