۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱:۲۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85176732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن : هفت شرکت‌ بزرگ فناوری در زمینه امنیت هوش مصنوعی با کاخ سفید همکاری می کنند

تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که هفت شرکت بزرگ فناوری داوطلبانه به کاخ سفید وعده دادند تا در راستای کمک به امن‌تر کردن هوش مصنوعی اقداماتی اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بایدن جمعه گفت: این تعهدات یک گام خوش‌آتیه به شمار می‌آیند و ما کارهای زیادی داریم که با هم انجام بدهیم.

بایدن در دیدار با مدیران هفت شرکت آمریکایی آنتروپیک، اینفلکشن، آمازون، مایکروسافت، متا، گوگل و اوپن اِی آی از نگرانی‌های فزاینده درباره استفاده مخرب از هوش مصنوعی سخن گفت و اظهار کرد: ما باید در مقابل تهدیدهای ناشی از این فناوری‌های نوظهور علیه دموکراسی آمریکا هشیار باشیم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که وی در حال بررسی صدور یک فرمان اجرایی و یک لایحه دوحزبی در زمینه فناوری هوش مصنوعی است.

وی افزود: ما در ۱۰ سال آینده بیشتر از ۵۰ سال گذشته شاهد تغییرات بیشتری در حوزه فناوری خواهیم بود.

هفت شرکت مذکور وعده دادند که پیش از انتشار محصولات خود در حوزه هوش مصنوعی آنها را کاملا آزمایش کرده و اطلاعات مربوط به کاهش خطرهای آن را منتشر کرده و در حوزه امنیت سایبری نیز سرمایه‌گذاری کنند.

به نوشته رویترز، این دیدار و وعده‌های شرکت‌های فناوری یک پیروزی برای دولت بایدن در جهت قانومند کردن حوزه هوش مصنوعی است.

مایکروسافت جمعه اعلام کرد: ما از رهبری رئیس جمهوری برای نزدیک کردن فعالان این حوزه و اتخاذ گام‌های منسجم برای امن‌تر کردن هوش مصنوعی و افزایش نفع آن برای مردم استقبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha