فاز دوم پروژه چهار خطه کردن پل صلواتی مهران ۸۰‌ درصد پیشرفت دارد

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: عملیات اجرایی فاز دوم پروژه چهار خطه کردن محدوده پل صلواتی مهران با ۸۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

سید زاهدین چشمه خاور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مقاطع کم عرض و ناایمن در ایام کنگره عظیم اربعین حسینی مقطع ۲ کیلومتری پل صلواتی واقع در محور مهران به ایلام در محدوده کنجانچم است که فاز اول این پروژه سال گذشته به طول پنج کیلومتر شامل تعریض ۱۳ دستگاه پل و انجام عملیات کوه بری، زیرسازی ، بیس و آسفالت به بهره برداری رسید .

وی افزود: فاز دوم پروژه به طول ۲ کیلومتر در دو مقطع بصورت امانی و پیمانی هم اکنون در مراحل پایانی ساخت است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام‌ تاکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه با احداث یک دستگاه پل بزرگ با دهانه ۴۵ متر شامل اجرای فنداسیون، کوله ها ، عرشه ،جان پناه بتنی، دستکها و پیش دالها با حجم بتن بیش از هشت هزار متر مکعب آماده بهره داری است.

فاز دوم پروژه چهار خطه کردن پل صلواتی مهران ۸۰‌ درصد پیشرفت دارد

چشمه خاور بیان‌کرد: عملیات خاکبرداری طرفین پل با بیش از ۲۵۰ هزار متر مکعب کوه بری و همچنین بهسازی مسیر شامل شن ریزی و اجرای بیس با بیش از ۱۵ هزار متر مکعب در حال اتمام بوده و بستر آماده اجرای آسفالت است.

به گفته وی، پیش بینی می شود این پروژه بزرگ قبل از ایام اربعین سال جاری زیر بار ترافیک برود.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان ایلام ادامه داد: با بهره برداری از این‌ مسیر شرایط مطلوب برای تردد کاربران جاده ای بخصوص تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی مهیا خواهد شد.

چشمه خاور اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد اربعین و سازمان راهداری کشور اعلام کرد و افزود: گره های ترافیکی محدوده کنجانچم در این مقطع بر طرف و یکی از نقاط پر حادثه با عرض کم در شهرستان مهران کاملا اصلاح می شود که همواره در سنوات گذشته با ترافیک سنگین توام با توقف های طولانی مدت زائران ابا عبدالله الحسین(ع) مواجه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha