۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85176878
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۸ میلیارد ریال برای تکمیل چهار طرح ورزشی همدان اختصاص یافت

همدان- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: اولویت تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور با طرح های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا است که در همین راستا تاکنون مبلغ ۶۸ میلیارد ریال برای تکمیل چهار مجموعه ورزشی در اسدآباد، بهار، تویسرکان و کبودراهنگ اختصاص یافته است.

«تورج الوانیان» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با شاره به اینکه اعتبارات سفر رییس جمهور به پروژه های نیمه تمام و عام المنفعه اختصاص یافته است، اظهار داشت: میزان کل مبلغ مصوب برای تکمیل این طچهار طرح ورزشی ۳۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل چهار مجموعه ورزشی در اسدآباد، بهار، تویسرکان و کبودراهنگ تخصیص داده شده و ۳۲ میلیارد ریال نیز در شرف تخصیص و جذب است.

در سفر دور اول رئیس جمهور به استان همدان در مجموع یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه ورزش این استان اختصاص یافت.

بر اساس گزارش اداره کل ورزش و جوانان از تابستان سال گذشته تاکنون عملیات تکمیل ۳۴ طرح نیمه تمام ورزشی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد به برکت سفر رئیس جمهور به این استان آغاز شده و پیشرفت خوبی در مسیر تکمیل پروژه‌ها شاهد هستیم.

حقیقی پیش‌بینی کرد: در صورت تامین اعتبار ۲۰ پروژه نیمه تمام عمرانی ورزشی و تعمیر و تجهیز بخشی از اماکن ورزشی استان در دستور کار قرار می‌گیرد و سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی ورزشی استان همدان را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان مصوب شده که تاکنون هفتاد میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه مددجویان و زنان سرپرست خانوار در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تهیه شده است.

الوانیان با بیان اینکه برای تجهیز مراکز سرطان و ناباروری مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی اختصاص یافته است افزود: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای مرکز ساخت مراکز درمان اعتیاد زنان در نهاوند ملایر و اسدآباد مصوب شده که تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است و مبلغ ۱۷ میلیارد ریال نیز هم به زودی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از بانوان در جامعه مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای ایجاد خانه های امن بانوان در ملایر و نهاوند مصوب شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با تاکید بر تقویت خوابگاه‌های متاهلی و فراهم آوردن زمینه برای اسکان دانشجویان متاهل افزود: برای حمایت از خوابگاه‌های متاهلی و ساخت آنها مبلغ هفت هزار میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی کشور در نظر گرفته شده است.

الوانیان ادامه داد: تمام تلاش دولت این بوده که از ظرفیت های قانونی خود برای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت استفاده کند و در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری از مجموع ۲۶ بندی که برای سیاست های کلی در نظر گرفته شده بود سه بند به طور مستقیم به موضوع تحکیم خانواده‌ و جوانی جمعیت اشاره دارد.

وی اظهار داشت: در قانون تصویب بودجه ۱۴۰۲ به موضوع جوانی جمعیت توجه شده و حداقل در ۱۰ بند از بندهای قانون بودجه ۱۴۰۲ بحث خانواده و فرزندآوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است و نیز تخفیف ۱۵ درصدی مالیاتی برای خانواده هایی که فرزند سوم را دارند، منظور شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به همدان چند مصوبه خاص به بانوان اختصاص یافت افزود: مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در نهاوند، ملایر و همدان مصوب شده که تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان از آن تخصیص یافت و ۲ و نیم میلیارد تومان نیز در شرف تخصیص است.

الوانیان ادامه داد: شهرداری ملایر و نهاوند تاکنون زمین برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار نداده اند که مشکل زمین باید سریعتر توسط شهرداری تعیین تکلیف شود.

این مقام مسوول افزود: مقرر شده که یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه‌های اجرایی در مباحث فرهنگی از جمله جوانی جمعیت هزینه شود و تکالیفی نیز برای بانک‌ها منظور شده است.

الوانیان افزود: در بند الف تبصره ۱۶ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج منظور شده با توجه به شرایط سنی و نیز تسهیلات فرزند آوری، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن یا خرید مسکن برای خانواده های دارای فرزند سوم و بیشتر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری است مبلغ ۶۵ هزار میلیارد ریال اعتبار کشوری هزینه ای و نیز مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی به این موضوع اختصاص داده است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور اسلامی ایران پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود به همدان سفر کرد، سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای این استان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha