محموله قاچاق پرندگان شکاری در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

یاسوج- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: محموله قاچاق پرندگان شکاری شامل سه بهله پرنده در این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، "اسلام جاودان خرد" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳ قطعه پرنده "بالابان" از متخلفی در یکی از روستاهای حاشیه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا با دستور مقام قضایی و همکاری مراجع انتظامی کشف و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

جاودان خرد به همکاری مردم اشاره کرد و گفت: گزارش مردم طبیعت دوست استان به سامانه ۱۵۴۰ حاکی از آن بود که متخلفی در یکی از روستاهای حاشیه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا به قصد فروش، ۳ قطعه پرنده بالابان را در قفس نگهداری می کند.

وی با اشاره به جرم متهم که قصد فروش پرندگان را داشت، گفت: مطابق با قانون خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری حیات وحش زنده و اجزاء کشته جرم محسوب می شود و مستوجب مجازات است.

مدیر کل محیط زیست ادامه داد: پرنده های کشف شده پس از حلقه گذاری با حضور نماینده دادستان در پارک ملی دنا رها سازی شدند.

جاودان خرد توضیح داد: بالابان پرنده ای شکاری از راسته شاهین سانان با ۴۷ تا ۵۵ سانتیمتر طول و ۷۰۰ تا هزار و ۳۰۰ گرم وزن از گونه های در معرض خطر انقراض بوده که کاهش سریع جمعیت آن باعث گردیده ، حفاظت از این گونه ارزشمند به مراتب حساس تر و مهم تر و به نوعی مورد حمایت اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha