فرماندار مهاباد: پرداخت وام ازدواج براساس ارزیابی دقیق مدارک باشد

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج براساس ارزیابی دقیق مدارک متقاضیان باشد، گفت: مدیران شعب بانکی شهرستان قبل از پرداخت وام تکلیفی از جمله ازدواج باید از اداره ثبت و احوال از واجد شرایط بودن متقاضی مطمئن شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز شنبه در جلسه هماهنگی با مدیران شعب بانکی افزود: طبق برخی گزارش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، دریافت وام‌های کم بهره از جمله وام ازدواج از طریق ثبت ازدواج سوری در منطقه افزایش یافته که نظارت بر این موارد، نیاز به بررسی و دقت بانک‌های عامل دارد.

وی با بیان اینکه دولت به رغم تمام مشکلات و محدودیت مالی تلاش خود را برای اهدای تسهیلات و کمک به امر ازدواج و فرزندآوری انجام می‌دهد، اضافه کرد: برخی افراد با جعل اسناد و مدارک هویتی بدنبال دریافت تسهیلات ازدواج هستند که در این بین حق افراد واجد شرایط که مدت‌ها منتظر دریافت وام بودند، پایمال خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد ضمن تاکید بر مقابله با این مشکل یادآور شد: پرداخت وام در بخش ازدواج به متقاضیان حتما باید از طریق استعلام از اداره ثبت و اسناد و ثبت احوال و بعد از بررسی صحت و سقم واجد شرایط بودن متقاضی، انجام شود.

وی با بیان اینکه لیست وام‌های پرداختی از نیمه دوم سال گذشته بررسی خواهد شد، ادامه داد: با افرادی که از طریق جعل اسناد و مدارک هویتی اقدام به دریافت وام کرده باشند طبق قانون برخورد می‌شود.

فرماندار مهاباد: پرداخت وام ازدواج براساس ارزیابی دقیق مدارک باشد

عباسی در ادامه تاکید کرد: از بانک‌های عامل هم انتظار داریم طبق بخشنامه‌های ابلاغی از طرف بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات عمل کرده و از سخت گیری‌های بی مورد در خصوص افراد واجد شرایط خودداری کنند.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران بانک‌های عامل نیز دغدغه‌ها و مشکلات خود در برابر نحوه شناسایی افراد سوءاستفاده کننده از شرایط پرداخت تسهیلات ازدواج را مطرح کردند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha