تیرماه بدون بستری کرونایی در مراکز دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گذشت

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تیر ۱۴۰۲ بدون هیچ بیمار بستری ناشی از ابتدا به کووید۱۹ در ۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه سپری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز شنبه به خبرنگاران افزود: بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در تیر ماه ۱۴۰۲ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری نشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره آخرین آمار شیوع کرونا بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۵۵۹ مورد مثبت بیماری کووید۱۹ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شد.

وی تصریح کرد: از ۳۱ خرداد تا ۳۱ تیر ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری نشدند و به این ترتیب، مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۴۹ نفر رسید و ۵۰ هزار و ۹۱۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

تیرماه بدون بستری کرونایی در مراکز دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha