۲ هزار تن بذر گندم و جو در  استان سمنان برای کشت پاییز تامین شد

سمنان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم و جو از سوی شبکه تعاون روستایی استان برای سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ تامین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی خالقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: حدود یکهزار و ۷۰۰ تن بذر گندم در ارقام سیوند، نارین، طلایی و برزگر برای کشت در مناطق معتدل و گرم توسط اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان گرمسار و آرادان تامین شد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان اضافه کرد: ارقام پیشگام، میهن، زرینه و ایوان برای کشت در مناطق معتدل و سرد در طبقات پرورشی سه، مادری و گواهی شده توسط اتحادیه تعاونی روستایی شاهرود از پیمانکاران بذری در استان خریداری شده است.

وی بیان کرد: حدود ۶۰۰ تن بذر جو در ارقام یوسف، گوهران، گلشن و آذران در سه طبقه پرورشی سه، مادری و گواهی شده توسط اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان سمنان تامین شد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: حداکثر تا یک ماه آینده، فرآوری بذر گندم و جو آغاز می شود و شبکه تعاون روستایی استان، طبق قیمت مصوب آماده توزیع در بین کشاورزان استان است.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ۴۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸ درصد سهم اشتغال این استان مربوط به کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha