۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85177204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ کارشناس سلامت بر تهیه غذای ماه محرم در خراسان‌شمالی نظارت دارند

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۹۰ بازرس و کارشناس سلامت بر نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی ماه محرم در مساجد و حسینیه‌های استان نظارت دارند.

دکتر محمدرضا اکبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کارشناسان سلامت به صورت تیمی یا انفرادی در ۹ شهرستان استان بر روند فعالیت هیات ها، تکایا، موکب ها و مساجد در تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می کنند.

وی افزود: همچنین بازرسی های بهداشتی مداوم از منابع تامین و مخازن آب، تهویه مکان های بسته و سرویس های بهداشتی محل های برگزاری عزاداری در حال انجام است.

اکبری با تاکید بر آموزش های بهداشتی به اعضای هیات امنای مساجد خراسان شمالی، یادآور شد: پیش از آغاز ماه محرم آگهی های آموزشی در خصوص رعایت موازین بهداشتی در مساجد و هیات های استان نصب شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین کلاس های توجیهی نیز برای برخی هیات امنای مساجد و متولیان امر برگزار شد.

وی با بیان اینکه افراد فعال در توزیع آب و غذا باید دارای کارت بهداشت باشند، خاطرنشان کرد: مواد غذایی باید در مکانی کاملا بهداشتی تهیه و توزیع شود.

اکبری افزود: در طبخ غذا باید از ظروف و تجهیزات مناسب استفاده شود و فاصله نگهداری مواد غذایی از زمانی پخت تا زمان مصرف بیشتر از ۲ ساعت نباشد.

در خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha