اقدام دوباره اوکراین برای حمله پهپادی به پل کریمه

تهران- ایرنا- فرماندار شبه جزیره کریمه از اقدام دوباره اوکراین برای حمله پهپادی به پل کرچ در این شبه جزیره خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که اوکراین امروز شنبه اقدام به انجام یک حمله پهپادی به شبه جزیره کریمه کرده است.

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که این حمله به زیرساخت در ناحیه کراسنوواردیسک در نزدیکی مرز کریمه صورت گرفته است.

فرماندار کریمه بیان کرد که کارکنان اورژانسی در محل حاضر هستند تا عواقب احتمالی را برطرف کنند.

پیش از این یک کانال تلگرامی رسمی روسیه اعلام کرد که ترافیک جاده‌ای در پل متصل کننده کریمه به سرزمین اصلی روسیه به صورت موقت بسته شده است.

این کانال اضافه کرد:از کسانی که روی پل و در منطقه بازرسی هستند درخواست می شود آرامش خود را حفظ کرده و دستورات ماموران امنیتی حمل و نقل را رعایت کنند.

ولودیمر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین شب گذشته گفته بود که پل متصل کننده شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، باعث جنگ است نه صلح، بنابراین این پل یک هدف نظامی محسوب می‌شود.
وی در جریان سخنرانی از طریق یک تماس تصویری در کنفرانس امنیتی آسپن در آمریکا گفت که این جاده و پل که توسط روسیه ساخته شده و در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، فقط یک جاده لوجستیکی نیست.

زلنسکی اشاره کرد: این مسیر برای تغذیه مهمات جنگ استفاده می‌شود و این اقدام روزنامه صورت گرفته است. این شبه جزیره کریمه را نظامی می‌کند. برای ما این به صورت قابل درکی تاسیسات ساخته شده دشمن خارج از قوانین و تمام هنجارهای بین‌المللی است. بنابراین این یک هدف برای ما است و باید خنثی شود.

استفاده اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای

از سوی دیگر شبکه خبری راشا تودی به نقل از ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود گزارش داد که بمب‌های خوشه‌ای توسط نیروهای اوکراینی به سمت این منطقه مرزی شلیک شدند.
فرماندار بلگورود اعلان کرد که روز گذشته ۲۱ راکت، نارنجک، پهپاد انتحاری و مهمات خوشه‌ای به سمت این منطقه شلیک شده است.
روز ۸ ژوئیه اولکساندر رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود که کی‌یف از این بمب‌ها فقط در مناطق اشغالی خود علیه روسیه استفاده خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha