۲ هزار و ۲۹۰ نفر در خراسان جنوبی بر اثر گرد و غبار بستری شدند

بیرجند - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار مراجعه و بستری بیماران قلبی و ریوی خراسان جنوبی در روزهای گرد و غباری اخیر نسبت به شرایط عادی افزایش یافت به طوری که ۲ هزار و ۲۹۰ نفر هفته پایانی تیرماه بستری شدند.

علی اکبر اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه که شاهد افزایش گرد و غبار در استان بودیم، ۲۰ هزار و ۳۴۷ نفر به مراکز اورژانس سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۰ نفر بستری شدند.

وی گفت: از بین بیماران بستری در بیمارستان، هزار و ۱۰۴ نفر قلبی و عروقی، هزار و ۶۴ نفر تنفسی غیرعفونی بوده‌اند که نشان می‌دهد عمده مشکل این افراد ناشی از تنفس هوای آلوده و گرد و غبار بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بیشترین مراجعه بیماران مربوط به شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، زیرکوه و درمیان است.

وی افزود: در شرایط آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار باید همه افراد به ویژه بیماران قلبی و تنفسی از ماسک مناسب استفاده کرد و از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

همزمان با شروع وزش باد شدید از اواسط تیرماه و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر کیفیت هوا در خراسان جنوبی کاهش یافت که این وضعیت تا پایان هفته گذشته ادامه داشت و حتی هوای بیرجند در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در این استان فعال است که ۲ ایستگاه در بیرجند و در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه هر کدام یک ایستگاه سنجش وجود دارد اما طبق داده‌های هواشناسی، گرد و غبار تمامی شهرستان‌های استان را تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha