هزار واحد خون هر روز در تهران اهدا می‌شود/مصرف پلاکت روزانه است

تهران - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اکنون در این استان روزانه فقط یکهزار واحد خون اهدا می‌شود و این درحالی است که در این مدت یکهزار و ۵۰۰ واحد خون به مصرف می‌رسد که تفاوت آن از ذخایر تامین می‌شود.

سید منتظر شُبّر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون همه نیاز به خون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تهران تامین می‌شود و میزان ذخیره خون در استان تهران تا دو هفته در شرایط مطلوب قرار دارد.

وی ادامه داد: کمبود نیاز روزانه خون در تهران (۱۵۰۰واحد) از محل اهدای روزانه (هزار واحد) از طریق ذخیره خون و همین طور دیگر استان‌ها تامین می‌شود اما از آنجایی که نیاز به خون همیشگی است، باید روند اهدای خون به طور مستمر و همیشگی ادامه یابد تا در تامین و میزان ذخیره دچار مشکل نشویم.

از ابتدای امسال با توجه به همت و همکاری مردم برای اهدای خون، آمار استقبال برای اهدای خون خوب بود همچنین مناسبت‌هایی مانند ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر موجب شد تا میزان آمار اهدای خون قابل توجه و سطح ذخیره هم خوب باشد.

وی یادآور شد: هر سال با شروع فصل گرما با کاهش آمار اهداکنندگان خون مواجه می‌شویم و از آنجایی که امسال هم هوا گرمتر شده است، کاهش آمار اهدای خون در فصل گرما را شاهد هستیم.

محصولی مانند پلاکت که دارای عمر کوتاه سه تا پنج روز است و از سویی هم بسیاری از بیماران سرطانی و بیماری‌های خونریزی‌دهنده نیازمند تزریق پلاکت هستند، بسیار نیاز است که مردم نوعدوست برای اهدای پلاکت به مراکز اهدای خون مراجعه کنند

هزار واحد خون هر روز در تهران اهدا می‌شود/مصرف پلاکت روزانه است

شُبّر گفت: اگرچه همه نیاز به خون مراکز درمانی استان تهران پاسخ داده می‌شود اما با توجه به اینکه محصولی مانند پلاکت که دارای عمر کوتاه سه تا پنج روز است و از سویی هم بسیاری از بیماران سرطانی و بیماری‌های خونریزی‌دهنده نیازمند تزریق پلاکت هستند، بسیار نیاز است که مردم نوعدوست برای اهدای پلاکت به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

اهدای پلاکت به یک فرهنگ تبدیل شود

وی با بیان اینکه اکنون در استان تهران مصرف پلاکت به صورت روزانه است، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم برای اهدای پلاکت به مراکز اهدای خون مراجعه کنند؛ به دلیل اینکه هر چه پلاکت اهدا می‌شود، همان روز به مصرف می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در بهار امسال بیش از ۱۵۰ هزار واحد خون در استان تهران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین بیش از ۱۰۰ هزار واحد پلاکت توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha